لوگو

مزایای تجزیه و تحلیل ایمنی شغلی( JSA ):

  • یکی از روش های مورد استفاده در این مثال، مشاهده کارمند است که در واقع کار را انجام می دهد. مزایای عمده این روش عبارتند از آنکه به حافظه فردی تکیه نمی کند و مشاهده یا انجام روند باعث تشخیص خطرات می شود.
    برای اشتباهات انجام شده یا مشاغل جدید، مشاهده ممکن است عملی نباشد.
  • یکی از رویکردها این است که یک گروه از کارکنان با تجربه و ناظران، تجزیه و تحلیل را از طریق بحث انجام دهند. مزیت این روش این است که افراد بیشتری در پایه وسیعتری از تجربه و ترویج پذیرش بیشتر از نتیجه کار به کار مشغول هستند.
    اعضای کمیته بهداشت و ایمنی نیز باید در این روند شرکت کنند.
  • مزایای اولیه توسعه JSA در مرحله آماده سازی تعیین خواهد شد. فرایند تجزیه و تحلیل ممکن است خطاهای ناشناخته را شناسایی کند و دانش شغلی از شرکت کنندگان را افزایش دهد. آگاهی ایمنی و سلامت مطرح شده است، ارتباط بین کارگران و سرپرستان بهبود یافته است، و پذیرش روش های کار ایمنی ارتقاء یافته است.
  • یک JSA، یا به عبارتی دیگر، یک روش اجرایی کار مکتوب ، می تواند پایه ای برای برقراری تماس منظم بین سرپرستان و کارگران باشد. این می تواند به عنوان یک کمک آموزش برای آموزش شغلی اولیه و به عنوان دستورالعمل راهنمایی برای مشاغل پرخطر خدمت کند.
    این مسئله ممکن است به عنوان یک استاندارد برای بازرسی های بهداشتی و ایمنی و یا مشاهدات استفاده شود.  JSAبطور ویژه در تکمیل تحقیقات جامع حادثه کمک خواهد کرد.

برای آشسنایی بیشتر مطلب موجود در صفحه تجزیه و تحلیل ایمنی شغلی(JSA) 

پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ایزو 45001 یکی از سیستم های کاربردی در زمینه ارتقای سطح ایمنی و بهداشت کارکنان می باشد.

برای مشاور ایزو و مشاوره ایزو 9001 با آریان گستر تماس حاصل فرمایید.این مجموعه یکی از پیشتازان این حرفه در زمینه مشاوره استراتژی و سایر سیستمهای مدیریتی می باشد.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

 

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *