مذاکره کننده حرفهای شوید
مذاکره کننده حرفهای شوید و ممتن زیر را الگو خود قرار دهید:
بخش اول
چرا باید بدانیم که به اصول مذاکره نیاز داریم؟انسانها ذاتا افرادی اجتماعیاند و کسی در این دنیا نمیتواند بهتنهایی سرپا
بایستد،صبح که از خواب بلند میشوید تا شب خواهناخواه مشغول مذاکرهاید. پس نمیتوان اهمیت مذاکره را نادیده گرفت.
مذاکره یعنی چه؟
مذاکره تکنیکیست برای بحث کردن بر سر ایدهها یا مشکلات برای رسیدن به نتیجهای به نفع هر طرف حاضر در مذاکره و
خصوصا خودمان.
حالا مذاکره چرا مهم است و باید آن را یاد بگیریم؟
به عنوان مثال شاید شما بهترین ایدهها را برای شروع یک کسبوکار در سر داشته باشید،ولی وقتی نتوانید کسانی که به
آنها نیازمند را تحت تأثیر قرار دهید عملا چیزی دستگیرتان نخواهد شد یا شاید در موقعیتی قرار گرفتهاید که اگر نتوانید با
مذاکره از حقوق خودتان دفاع کنید بسیار بد برایتان تمام خواهد شد،تحقیقات حتی ثابت کردهاند که مذاکره در خانواده باعث
کاهش اختلافها شده و روابط فردی را بهبود میبخشد.
مذاکرههای کوچک
بسیاری از مردم و شاید خود شما در مذاکرههای کوچک نیز مشکل دارند،مثلا اگر همسایهتان ماشینش را درست جلوی در
شما پارک کرده و شما چارهای جز دعوا بهعنوان راهحل نمیبینید پس بدانید که در مذاکره مشکل دارید یا وقتی بهعنوان یک
مدیر نتوانید یکی از کارمندان را بهسادگی و بدون آسیب روحی اخراج کنید پس باز هم در مذاکره مشکل دارید.
کسب مهارت
قبل از شروع هر کاری، بهتر است دلیل و چرایی انجام آن کار و مهارت کسب کردن در آن را بدانیم در غیر این صورت،اینقدر
درگیر اجرائیات و کاربرد آن میشویم که در میانه راه، یکباره به خودمان میآییم و میپرسیم که اصلاً چرا باید اینقدر این فن
و مهارت مهم باشد و چرا ما عمرمان را باید پای آن بگذاریم !
دلسرد شدن
اگر دلیل و اهمیت یک مهارت را بدانیم، درواقع نسبت به آن احساس فوقالعادهای خواهیم داشت و هیچگاه از آن دلسرد
نخواهیم شد،پس وقتیکه از مذاکره و اهمیت آن صحبت میکنیم،باید قبل از آغاز نکتههای کاربردیاش، کمی درباره اهمیت
آن در زندگی و دنیای امروزمان صحبت کنیم.
جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
مهارتهای ارتباطی
مذاکره هم که یک مهارت است؛ یعنی قابل آموزش و آموختن و تمرین کردن است،این آیا فوقالعاده نیست؟در باب اهمیت
مهارتهای ارتباطی و ازجمله مذاکره، بد نیست به این جمله از وارن بافت، موفقترین سرمایهگذار جهان، اشاره کنیم که:
«تنها مدرکی که در دفتر کارم به دیوار زدهام، مدرک مهارتهای ارتباطی است که در سال 1952 از دیل کارنگی دریافت کردم،
بدون مهارتهای ارتباطی خوب، نمیتوانی مردم را متقاعد کنی که به دنبالت بیایند، حتی اگر تو آنسوی دیوار را ببینی و
آنها نبینند.»
و البته این جمله از دارن هاردی، که میگوید:
«اگر با دیگران ارتباطات خوبی داشته باشید میتوانید در زندگی به پیشرفتهای خوبی دست پیدا کنید، اما اگر ارتباطاتی
ماهرانه و دقیق داشته باشید، میتوانید معجزه کنید.»
گواهینامه CE اروپا از تخصص های ماست.
ارتباطات و مذاکره
ارتباطات مهم است و مذاکره،مغز ارتباطات است،مهم نیست با چه کسی دارید مذاکره میکنید؛مهم این است که چگونه
دارید مذاکره میکنید،اگر شما میتوانید با فرزند،دوست و همکار صمیمی خود مذاکره کرده و او را در زمینهای متقاعد و
همنظر با خودتان کنید،پس شما قدرت این را هم خواهید داشت که هر کس دیگری را زیر این آسمان،متقاعد کرده و در هر
مذاکرهای، دست برتر یا دستکم دست مساوی را داشته باشید.
سخن آخر
در بخش های بعدی میخواهیم با همدیگر، گام به گام یادبگیریم چطور تبدیل به یک مذاکره کننده حرفهای شویم…
با شماره های زیر تماس بفرمایید
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.