لوگو

مذاکرات تجاری و فنون مذاکره

 

 

ارتباط چشمی

در غالب فرهنگ‌ها پرهیز از نگاه به طرف مقابل مورد تایید وقبول افراد نمی‌باشد و امری مذموم تلقی می‌شود،اگر بتوانید به چشم مشتری نگاه کنید و رفتاری نرم و راحت را با او در پیش داشته باشید آنگاه احتمال بسیار بیشتری وجود خواهد داشت که تاثیر مناسب را برجای بگذارید.
(فورسایت، ۱۳۸۳، ص۸۵)

در برقراری ارتباط چشمی سه سوال اساسی مطرح می‌شود:

۱ – به کجا باید نگاه کرد؟
۲ – چه مدت باید نگاه کرد؟
۳ – چه زمانی باید نگاه کرد؟

-باید به این نکته توجه کرد که پاسخ به سوالات مطرح شده به طرز برخورد شما با شخص مقابل بستگی دارد،برقراری ارتباط چشمی در مواجهه با مشتری و جلسات تجاری نسبت به زمانی که یک برخورد دوستانه و غیر رسمی دارید متفاوت است.

الف- Where to look

چشم ها معمولا در جلسات تجاری به یک مثلث متمرکز می‌شود،این مثلث تشکیل شده از یک خط افقی که از گوشه های بیرونی چشم های طرف مقبل می‌گذرد و دوخط مایل که از گوشه های خارجی چشم شروع شده و در روی خط میانی صورت که همان خط میانی بینی باشد به همدیگر می‌رسند (آماج تجاری).

سخن آخر

ثابت کردن نگاه در این ناحیه جدیت و اعتماد به نفس شما را می‌رساند،در یک برخورد دوستانه و غیر رسمی نگاه خود را به پایین تر بیاندازید، یعنی از لبها رد شده و به چانه برسند (آماج دوستانه) این موضوع علاقه و صمیمیت بیشتری را نسبت به طرف مقابل نشان می‌دهد.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *