لوگو

مدیریت مشتریان ناراضی

۵ راهکار مدیریت مشتریان ناراضی

 قسمت اول

همه ما در موقعیتهایی قرار داشته‌ایم که نیازمند مدیریت مشتریان ناراضی بوده‌ایم.

گاهی اوقات برخی از رفتارها می‌تواند رابطه  موجود را تهدید کند.

مشتریان همواره سخت گیری را داشته و این سخت گیری گاهی مواقع موجب می‌شود تا  کار کردن با آنها برایتان دشوار باشد.

مدیریت مشتریان ناراضی، در اصل مدیریت درگیریهای به وجود آمده به شیوه سازنده است.

اگر شما نیز در این موقعیتها قرار گرفته‌اید و ندانسته‌اید چگونه با مشتری ناراضی برخورد کنید، بهتر است در این مقاله همراه ما باشید.

۱ – دیدگاه آنها را درک کنید.

هر فردی برای خود چارچوبی دارد که در آن حرکت می‌کند و بر اساس آن کارهای خود را انجام می‌دهد.

-شما چارچوب خود را می‌شناسید، اما آیا دیدگاه فرد مقابلی که با او در ارتباط هستید را هم درک کرده‌اید؟

-اینکه فرض کنید دیدگاه افراد را می‌دانید کافی نیست، باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

-تلاش برای رسیدن به درک درست از افراد و دیدگاه آنها می‌تواند اثر خلع سلاح بر روی آن ها داشته باشد.

(مشاوره ایزو 9001 با گروه تخصصی آریان گستر)

۲ – سوالات متمرکزی بپرسید، اما اینکار را به شیوه درست و مناسب انجام دهید.

شنیدن صحبتهای دیگران و گوش دادن به سخنانی که بیان می‌کنند، بهترین روش برای درک دیدگاه آن و به تبع مدیریت مشتریان ناراضی است.

-این کار می تواند شما را به دو موضوع مهم برساند:

۱) آنها را آرام تر می‌کند.

۲) به شما کمک می‌کند مشکلاتی که با آن درگیر هستند را درک کنید.

-اینکه افراد احساس کنند دیگران به حرف هایشان گوش می دهند برایشان بسیار لذت بخش است.

-اگر همه توجه خود را به آن ها معطوف کنید و سخنانشان را بشنوید، می‌توانید مشتری شنوایی داشته باشید که حرف هایتان را می‌شنود و به آنها توجه می‌کند.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید .

سیستم مدیریت یکپارچه 

 مشاوره ایزو 10002 سیستم رضایتمندی مشتریان را از گروه باتجربه آریان گستر بخواهید.

اخذ ایزو 

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *