لوگو

مراحل اجرای مدیریت عملکرد چابک :

1- با ابزارهای مدیریت عملکرد چابک شروع کنید

انتقال به یک مدل مداوم از بازخورد عملکرد، مستلزم قرار دادن فرآیندهای چابک در جریان‌های کار است، فرایندهای چابک، به‌طور خودکار بازخورد غیررسمی و چندجانبه بیشتری را تشویق می‌کند و گفتگوها را معنی‌دار می‌کند، اما با استفاده از ابزارهای مختلف (بازخورد، گفتگوهای بررسی عملکرد، اهداف و نتایج کلیدی، اهداف و شایستگی‌ها) برای دسترسی به مستندات و سایر بخش‌های فرایند مدیریت باعث ایجاد گردش‌های کاری می‌شود که به‌جای چابکی کار را پیچیده‌تر می‌کند.

2- عملکرد را به‌طور مداوم بررسی کنید

وجود گفتگوهای کوتاه میان مدیران و کارکنان که غالباً توسط یک دستور کار رسمی هدایت می‌شود و بر عملکرد یا توسعه متمرکز است، ضروری است. بررسی عملکرد مکرر در مدیریت عملکرد چابک نقش اساسی دارد زیرا به‌ طور مداوم فرصت‌هایی را برای تقویت روحیه و تصحیح فوری ایجاد می‌کند، مکالمات منظم همچنین فشار مربوط به بررسی‌های سالانه را کاهش می‌دهد، این گفتگوها را به‌صورت ماهانه یا هفتگی برنامه‌ریزی کنید و در آن نقش شغلی، پیچیدگی وظایف مربوطه و فرهنگ شرکت را در نظر بگیرید.

جهت مشاوره ایزو 9001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
3- اهداف و نتایج کلیدی را تعیین کنید.

اهداف و نتایج کلیدی، چارچوبی را برای اندازه‌گیری و نظارت واقعی بر عملکرد به روش انگیزشی فراهم می‌کنند، البته اگر به‌درستی انجام شوند،اهداف تعیین‌شده به‌عنوان قطب‌نما برای هر بار بررسی عمل می‌کنند و اهداف سازمان و کارمندان را همسو می‌کنند، در اینصورت شما دقیقاً می‌دانید که چگونه عملکرد را رصد کنید و پاداش دهید کارمندان دقیقاً می‌دانند که برای انجام چه‌کارهایی آنجا هستند، موفقیت چگونه به‌دست می‌آید و عملکرد آنها چگونه اندازه‌گیری می‌شود.

4- بازخورد مداوم را تمرین کنید.

بازخورد به‌موقع بیشتر از بازخورد ارائه‌شده برای رویدادهای یک ماهه یا منقضی شده تأثیرگذار است. این نوع بازخورد تغییرات رفتاری فوری را تشویق می‌کند و افراد را بر اهداف مهم متمرکز می‌کند. با استفاده از یک فرآیند بازخورد مداوم اعتماد بین مدیران و اعضای تیم نیز افزایش می‌یابد.اعضای تیم خواهند فهمید که از آنها چه انتظاری می‌رود، کجا اشتباه می‌کنند و عملکرد آنها چقدر خوب است. مدیران نیز بیشتر خود را به‌عنوان مربی و منتور معرفی می‌کنند تا کارفرما و سرپرست. این می‌تواند تغییر مثبت قابل‌توجهی را در فرهنگ‌سازمانی شرکت شما برانگیزاند.

5- بازخورد 360 را توسعه دهید

بازخورد 360 مرحله بعدی بازخورد مداوم است. این عمل جمع‌آوری بازخورد از هر کسی است که در حوزه کاری با فرد ارتباط مستقیم دارد، مانند اعضای تیم، همکاران، سرپرستان مستقیم، مشتری‌ها و و تأمین‌کنندگان پس از جمع‌آوری اطلاعات، بازخورد 360 از طریق یک سیستم آنلاین یا یک جلسه بررسی ارائه می‌شود،استفاده از بازخورد 360 از مزایای مدیریت عملکرد چابک برخوردار است زیرا باعث کاهش تعصب می‌شود.

مشاوره استراتژی با آریان گستر
6- از مدل‌های شایستگی استفاده کنید

شایستگی‌های اصلی یا شایستگی‌های تخصصی (متناسب با یک نقش خاص) در تمام نقش‌های شغلی یک سازمان قابل‌اجرا است، آنها دانش و رفتاری را که انتظار می‌رود کارکنان به نمایش بگذارند توصیف می‌کنند.

7- نیروی کار خود را توسعه دهید

چابک سازی مدیریت عملکرد شناخت فرصت‌های پیشرفت شغلی را که به نفع اهداف فردی و سازمانی باشد، برای مدیران و اعضای تیم آسان می‌کند. نتیجه نهایی یک سیستم سودمند و متقابل برای همه طرف‌های درگیر است،هنگامی‌که این سیستم مهارت محور، توسعه‌یافته و خودکار شود سازمان شما قادر خواهد بود مانند ارگانیسم چابک، باهوش و «خودترمیم کننده» فعالیت کند،تهدیدهایی که سازگاری و رقابت سازمان شما را تضعیف می‌کنند به‌سرعت شناسایی و برطرف می‌شوند.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *