مدیریت توجه به کارمند

مدیریت توجه به کارمند با ما همراه بمانید:

♦ شاید به عنوان یک مدیر، آرزو داشتید که می‌توانستید به همه افراد تیم‌تان توجه بیشتری کنید، اما گاهی به نظر می‌رسد برخی کارمندان خاص به زمان بیشتری نیاز دارند، شاید آنها مکررا از شما می‌خواهند کارشان را بازبینی کنید، به دنبال بازخورد مستمر هستند یا به‌طور منظم برای گفت‌وگو سر میز شما ظاهر می‌شوند. در مورد این شخص نیازمند به کمک در تیم‌تان چه کاری انجام می‌دهید؟

کارشناسان چه می‌گویند؟

♦ ایمی جن سو، از مدیران شرکت آموزش مربیگری Paravis Partners می‌گوید: «در جهان امروز، زمان هر فردی ارزش بسیار زیادی دارد.» و این دلیلی است که چرا مدیریت فردی که دائم درخواست می‌کند زمان بیشتر از حد معمول به او اختصاص دهید، چالش‌برانگیز است. ممکن است از اینکه وقت کافی به این فرد اختصاص نمی‌دهید، احساس گناه کنید،این وظیفه شماست که علت ریشه‌ای را شناسایی کنید و به عنوان مدیر، محیطی ایجاد کنید که به افرادی که برای شما کار می‌کنند انرژی بدهد. در اینجا چند استراتژی برای انجام این کار آورده شده است.

منبع این نیاز را با جدیت پیگیری کنید

♦ به گفته هیل، اولین گام اینست که دریابیم چه چیزی نیاز این فرد را تشدید می‌کند، شاید این فرد در گذشته برای مدیری سختگیر که به جزئیات اهمیت می‌داده کار کرده و عادت دارد دو بار یا سه بار همه چیز را با شما چک کند.» علت این امر می‌تواند احساس «ناامنی» یا فقدان اعتماد به نفس باشد، گاهی کارمندان تنها به دنبال این اطمینان هستند که کارشان را درست انجام می‌دهند. هیل می‌گوید: «ممکن است رفتار شما به گونه‌ای باشد که این نیاز را تشدید ‌کند.» شاید شما راهنمایی یا بازخورد کافی نشان نمی‌دهید یا شاید جلسات رودرروی شما با کارمندان به‌طور بهینه انجام نشده است.»

با کارمندتان صحبت کنید

♦ پیشنهاد جن سو گفت‌وگوی مستقیم با کارمندان پیرامون مشاهداتتان از رفتار آنهاست. او می‌گوید: «لحن صدای شما نبایدبداخلاق یا تحقیرآمیز باشد.» به عقیده هیل، مثلا بگویید: «شما برای مسائل X، Y، Z، زیاد پیش من آمده‌اید. اما همه این جلسات غیررسمی موجب می‌شوند از زمان‌مان به‌طور بهینه استفاده نکنیم. چگونه می‌توانم شما را بهتر حمایت کنم؟» حتی می‌توانید موضوع را به خودتان بازگردانید: «چه چیزی باعث شده آن کارمند تا حدی احساس حقارت کند؟» پیشنهاد او این است که چیزی مانند این را بگویید: «احساس من این است که زیاد در کار شما دخالت می‌کنم و نگرانم شاید مانعی برای شما باشم.» به این وسیله اعتماد به نفس کارمند خود را بالا ببرید و بگویید: «شما فردی لایق هستید و همیشه نیاز ندارید به من گزارش بدهید.»

جهت مشاوره ایزو 9001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
و حالا گوش دهید

♦ وقتی حرف‌های خود را زدید، با دقت به پاسخ‌ها و واکنش‌های کارمندتان گوش کنید. آیا کارمند شما به هدایت بیشتر، ارتباط عمیق‌تر، آموزش بیشتر یا چیز دیگری نیاز دارد؟ ببینید آیا برای رفع نیاز می‌توانید تغییرات کوچکی انجام دهید؟ به‌عنوان مثال:

مشاوره استراتژی با آریان گستر
ارتباط برقرار کنید

♦ «گاهی کارمندان احساس می‌کنند مورد غفلت واقع شده‌اند و صحبت با شما در مورد یک وظیفه تنها بهانه‌ای برای گرفتن زمان بیشتر از شماست.» تحسین کنید و اطمینان دوباره ایجاد کنید. جن سو می‌گوید فراموش نکنید گاهی باید به کارمندی که کارش را به خوبی انجام می‌دهد، این اطمینان را بدهید که واقعا عملکردش خوب است،حمایت کنید به گفته هیل، اگر گزارش‌ها حاکی از این است که کارمندتان با یک وظیفه خاص در جدال است، باید ابزارها و منابع لازم را ایجاد کنید. آیا او به آموزش بیشتری نیاز دارد؟ می‌توانید از کمک سایر کارمندان بهره بگیرید.

مشکل اعتماد به نفس را حل کنید

♦ زمانی که نیازمندی یک کارمند از خودباوری پایین او نشأت می‌گیرد، با مشکل بسیار بزرگی روبه‌رو هستید. پیشنهاد هیل این است که از زاویه «توسعه حرفه‌ای» وارد گفت‌وگو شوید و بگویید: «گاهی دیده‌ام که اعتماد به نفس لازم را ندارید. نمی‌خواهم این موضوع مانع دستیابی شما به پتانسیل‌هایتان شود. چگونه می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم؟»

 مرز تعیین کنید

♦ جن‌سو می‌گوید: اگر کارمندتان از این سیاست «درهای باز» سوءاستفاده کرد، سعی کنید مرزهای واضحی را ایجاد کنید، مهربان و خیرخواه باشید. می‌توانید بگویید «من 15 دقیقه قبل از جلسه بعدی‌ام وقت در اختیار دارم و می‌توانم آن میزان زمان را به گفت‌وگو با شما اختصاص دهم، یا من به یک جلسه می‌روم. آیا می‌توانیم این گفت‌وگو را به جلسه‌بعدی موکول کنیم؟» می‌توانید به کارمند مورد نظر بگویید: «شما سه بار در هفته برای دیدن من می‌آیید، بیایید این مقدار را به یک بار در هفته کاهش دهیم.» باید به کارمندتان آموزش دهید که برای هر چیز کوچکی پیش شما نیاید.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

Summary
Article Name
مدیریت کارمندان
Description
مرز تعیین کنید ♦ جن‌سو می‌گوید: اگر کارمندتان از این سیاست «درهای باز» سوءاستفاده کرد، سعی کنید مرزهای واضحی را ایجاد کنید. مهربان و خیرخواه باشید. می‌توانید بگویید «من 15 دقیقه قبل از جلسه بعدی‌ام وقت در اختیار دارم و می‌توانم آن میزان زمان را به گفت‌وگو با شما اختصاص دهم. یا من به یک جلسه می‌روم. آیا می‌توانیم این گفت‌وگو را به جلسه‌بعدی موکول کنیم؟» می‌توانید به کارمند مورد نظر بگویید: «شما سه بار در هفته برای دیدن من می‌آیید. بیایید این مقدار را به یک بار در هفته کاهش دهیم.» باید به کارمندتان آموزش دهید که برای هر چیز کوچکی پیش شما نیاید.
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *