مدیریت به زبان ساده
از مرتب کردن دفتر کار خود غافل نشوید
“برایان لی” یک مربی شخصی است. یکی از سؤالات متداولی که او همیشه میشنود این است که “چگونه میتوانم بهرهورتر باشم؟”، زیرا تنها راهی که میتوان با آن از دیگران پیشی گرفت، افزایش بهره وری است. بهرهوری جنبههای بسیار زیادی دارد و با رعایت یک سری اصول میتوان به آن دست یافت.
او با بررسی محل کار لایف هک، متوجه شد که در بین عناصر کاری بهره ور، یک متغیر متمایز وجود دارد. تمامی همکاران او از تکنیک بهرهوری که او به آنها آموخته بود استفاده میکردند، اما با این حال به دلایلی بعضی از آنها بهرهورتر از دیگران بودند.
او متوجه شد که مطمئناً رابطهای بین کسانی که دفترکاری منظم دارند با سطح بهرهوری آنها وجود دارد. او از همکاران خود، تفکری را که در مرتب سازی دفتر کار خود به کار برده بودند را پرسید و جای تعجب نبود که کسانی که دفتر کار خود را به صورت هدفمند مرتب میکردند، به مراتب بهرهورتر از دیگران بودند.
برایان لی تصمیم گرفت تا از ذهنیت افراد بهرهورتر در محل کارش استفاده کند. با این روش او توانست از دانش آنها نکاتی مؤثر را برای مرتب کردن دفتر کار و افزایش بهرهوری استخراج کند و در بین آن افراد 4 عادت مشترک را مشاهده کرد:
حواسپرتیها را در طرف ناآشنای خود قرار دهید
منظور از طرف ناآشنا این است که اگر راست دست هستید گوشی موبایل خود را در طرف چپ خود قرار دهید تا احتمال برداشتن آن را کمتر کنید.
استفاده مداوم از گوشی بسیار اعتیادآور است، به طوری که تبدیل به حافظه عضلانی شما میشود. گاهی شما بدون اینکه متوجه شوید گوشی خود را برمیدارید. انجام دادن این کار به طور مداوم تمرکز شما را شکسته و در جریان کار شما مداخله میکند. برای جلوگیری از این مداخله دسترسی به گوشی خود را سختتر کنید.
سیستم های مدیریتی بسیاری وجود دارند که به سازمان ها در جهت مدیریت بهتر کمک می کنند مشاوره ایزو 9001 از این دسته استاندارد هاست .
هرچه سطل زباله شما بزرگتر باشد، بهتر است
شما به سطلی نیاز دارید تا تمامی زبالهها و ابزار ناخواسته را درون آن بیندازید.
فرض کنید که شما بعد از نوشتن ایدههای مختلف، به ایده مورد نظر خود رسیدهاید، اکنون شما دیگر نیازی به کوهی از کاغذها که در آن ایدههای قدیمی خود را نوشتهاید ندارید، اما سطل زباله کوچک شما پر شده است. بنابراین شما به جای اینکه از دفتر کار خود بیرون آمده و کاغذها را درون سطل زباله بیرون دفترکارتان بیندازید، آنها را در گوشهای میگذارید. این کار ابتدا از تعدادی کاغذ شروع شده و وقتی که به خودتان میآیید، میبینید که زیر کوهی از وسایل غیرضروری دفن شدهاید و این شما را خسته و کلافه خواهد کرد؛ بنابراین تا میتوانید دفتر کار خود را تمیز نگهدارید.
فضایی را برای کارهایی که میتوان به تعویق انداخت تعیین کنید
گاهی شما متوجه میشوید که به اندازهای که میخواهید کارهایتان انجام نمیشود، با تلنبار شدن کارها و پروژهها حواستان پرت شده و تمرکز خود را از دست میدهید.
کمی از کار خود را کم کنید و فضایی را برای کارهایی که میتوانید به تعویق بیندازید تعیین کنید. این فضا میتواند یک پوشه یا یک قفسه باشد. با این کار آن پروژه جدید در ذهن شما ذخیره میشود و با کنار گذاشتن آن در فضای مخصوص خود، حواستان از کار فعلیتان پرت نمیشود. با هر حواسپرتی، برگرداندن تمرکز بر کار فعلی دو برابر بیشتر طول میکشد.
زمانی را برای انجام دادن کارهای به تعویق انداخته شده، مشخص کنید و در آن زمان به آنها رسیدگی کنید.
تنها ابزار ضروری را بر روی میز خود نگهدارید
شما تنها به یک خودکار برای نوشتن نیاز دارید، تنها به یک ماژیک هایلایت نیاز دارید و یک دفترچه برای یادداشتهای شما کافی است. هر چیزی اضافهتر از اینها غیرضروری است و تنها میز کار شما را پر کرده و به هم میریزد، گذشته از اینها شما میخواهید از وقت گرانبهایتان برای کار کردن استفاده کنید، نه برای اینکه انتخاب کنید با کدام خودکار بنویسید.
جهت اخذ گواهینامه CE با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید
شماره های تماس:02177959675 02177942240
@Aryangostarc
در مسیر موفقیت با ما همراه شوید