چگونه مانند حرفهایها بحران را مدیریت کنیم؟
چگونه مانند حرفهایها بحران را مدیریت کنیم؟با ما در متن زیر همراه بمانید:
بحران شرایطی غیرمنتظره و غافلگیرکننده است که عموما نمیتوان از راههای پیشین به آن عکسالعملی مناسب نشان داد یا در قبالش تصمیمگیری درست کرد. بااینحال، عواملی چون تجربه، مهارت، سرعت، هوشمندی، خلاقیت و موقعیتسنجی مانع از سرگردانی و غافلگیری در هنگام بروز بحران میشود. نکاتی که در ادامه میخوانید نیز به شما کمک میکند تا مثل حرفهایها از پس بحرانها بربیایید:
از پیش برنامهریزی کنید
فهرستی از پنج موردی را تهیه کنید که ممکن است در آیندهی نزدیک کسبوکار شما را دچار چالش جدی و مشکلات بزرگ کنند،علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد،در هنگام برنامهریزی برای پیشگیری و مواجهه با مشکلات، احساسات شخصی و ملاحظات را کنار گذاشته و تصور کنید که میخواهید به یکی از دوستان خود مشورت بدهید، بهعلاوه فردی را به عنوان مسئول روابطعمومی خود انتخاب کنید تا با مشتریان، رسانهها و سرمایهگذارانتان گفتوگو کرده، نظراتشان را انعکاس دهد و بتواند با آنها ارتباط سازندهای برقرار کند.
همدلی کنید
یک عذرخواهی ساده و صادقانه اغلب حتی عصبانیترین مشتریان را آرام میکند بااینحال، این هشدار را جدی بگیرید: بسیار مهم است که عذرخواهی از جانب شخص مدیر بوده و به انتشار بیانیههای غیرمستقیم عذرخواهی در وبسایت شرکت یا حساب توئیتر اکتفا نشود.
از خطرکردن نهراسید
بدون ترس از مخاطرات احتمالی، مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و نسبت به رفع آن اقدام کنید. احتیاط بیش از حد بهدلیل ناتوانی در تصمیمگیری بهموقع میتواند موجب تشدید بحران شود.
اقدام کنید
وعدههای واقعگرایانه و قابل تحقق بدهید. اشکال کار را پیدا کنید و سپس ضمن اقدام مناسب، به مستندسازی روند کار خود در رسیدگی به مشکلات پرداخته و سعی کنید که از مشکلات پیشین درس بگیرید.
آرامشتان را حفظ کنید
حتی باتجربهترین و انعطافپذیرترین افراد ممکن است در شرایطی آرامش خود را در مواجهه با موقعیتهای آشفته از دست بدهند.سعی کنید سریع اما بدون عجله تصمیم بگیرید!
جهت مشاوره ایزو 9001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
مشاوره استراتژی با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.