نکات کلیدی برای مدیران مالی
نکات کلیدی برای مدیران مالی را در متن زیر می توانید دنبال بفرمایید:
مدیریت مالی یک کسب و کار از نقاط و سمتهای حساس هر شرکت است که توجه ویژهای نیز به آن میشود؛ چرا که مدیر مالی هر شرکت هم میتواند از پایههای کسب موفقیت شرکت محسوب شود و
هم برعکس باعث دردسر و مشکلاتی برای کسب و کار شود،نکات کلیدی مدیریت مالی که هر مدیر مالی باید بداند تا سرنوشت یک کسب و کار را به سمت موفقیت و درآمدزایی بیشتر هدایت کند، بسیارند،
در اینجا چند نکته مهم در این زمینه ارائه شده اند:
ارتباط موثر
مهارت ارتباطی یکی از برجستهترین عواملی است که باعث خواهد شد یک مدیر مالی در کار خود موفق یا ناموفق شود؛ چرا که ارتباط درست با سایر مدیران شرکت خود یا شرکتها و سازمانهای بیرونی، از
عواملی است که میتواند روی همه کارهای واحد مالی اثرگذار باشد،ارتباط با سازمانهایی مثل مالیات، بیمه، شرکتهای حسابرسی و …، ارتباطی منظم و تاثیرگذار روی سرنوشت کسب و کار ست.
سازماندهی امور
اهمیت بودن این ویژگی در یک مدیر مالی به خاطر اهمیت واحد مالی و نتایج این واحد، بیش از دیگران است، چرا که مدیر مالی باید بتواند واحد خود و کارمندان واحد را به خوبی کنترل کند و کارهای واحد را در
راستای رسیدن به اهداف شرکت، سازماندهی کند. توانایی ارائه گزارشهای روتین، منظم، اصولی و هدفمند به مدیران ارشد نیز یکی دیگر از وظایف مدیران مالی است که بدون نظم و سازماندهی میسر
نخواهد بود.
توانایی رهبری افراد
اینکه یک مدیر مالی بتواند برای بهبود عملکرد خود، واحد خود و به طور کلی شرکت، به افراد تیم انگیزه بدهد، به صورت مستقیم روی اهداف واحد مالی اثرگذار است. تشویق افراد برای اجرای ایدهها و
فعالیتها بخش مهمی از کار یک مدیر موفق مالی است.
تسلط بر ریاضی و فناوری
لزوم تسلط به مهارتهای ریاضی در مدیران مالی که جای هیچ شک و شبههای ندارد و از هر چیزی واجبتر است؛ اما موضوعی که این روزها بسیار مورد نیاز و واجب برای هر مدیر مالی است،دانستن و تسلط
به تکنولوژی و فناوری روز است.
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
تحلیل و حل مشکلات
هر مشکل و مسئلهای در شرکت، در نهایت ممکن است منجر به کند یا متوقف شدن فعالیتها و کارهای شرکت شود و در نتیجه درآمد و سود شرکت را کاهش دهد، پس همه مشکلات به مدیر مالی شرکت
نیز مرتبط خواهد بود،یک مدیر مالی موفق باید بتواند با سایر مدیران و واحدهای شرکت در ارتباط باشد و مشکلات را شناسایی و تحلیل کند و موانع و مشکلات پیش آمده را مرتفع کند.
تجزیه، تحلیل و برنامهریزی مالی
مدیر مالی موفق کسی است که بتواند بدهیها و داراییها را با هم شناسایی کند، بسنجد و به آنها ساختار ببخشد؛ همچنین حقوق صاحبان و سرمایهگذاران کسب و کار را نیز در نظر بگیرد و در راستای
رسیدن شرکت به اهداف در نظر گرفته شده و بهبود روند کاری برنامهریزی مالی داشته باشد. برنامهریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای اهداف مالی شرکت، بررسی و در نظر گرفتن سلامت مالی شرکت در هر
مقطع زمانی موجب خواهد شد تا نیازهای مالی شرکت معین و مشخص باشد و مشکلی در آینده برای کسب و کار پیش نیاید.
شرح شغل
تاثیر محیط را در میزان موفقیت یک مدیرمالی را نیز باید در نظر گرفت، نوع شرکت و کسب و کاری که مدیر مالی در آن مشغول به کار است، تعیین کننده وظایف و شرح شغلی یک مدیر مالی است؛ ولی به
صورت کلی وظایف مدیران مالی به شرح زیر است:
– کنترل هزینههای شرکت
– تعیین کف قیمتی در زمان قیمت گذاری محصولات یا خدمات ارائه شده
– پیش بینی سود
– اندازه گیری بازده ریسک و بازده مورد نظر
– مدیریت داراییها
– مدیریت منابع مالی
– پیش بینی جریان نقدی
– تامین منابع مالی
– اداره جریان منابع مالی
مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر
سخن آخر
تمام این وظایف نشاندهنده حساسیت و اهمیت سمت مدیر مالی است و اثرگذاری تصمیمهای یک مدیر مالی در آینده شرکت را نمایان میکند،با همه این احوالات اشتباه نیست که میگویند نبض یک کسب و
کار واحد مالی و حسابداری آن است؛ چرا که ادامه حیات یک کسب و کار کاملا به همین تصمیمگیریها و پیش بینیها بستگی دارد که آنها نیز وابسته به میزان دانش و تخصص مدیر مالی و همچنین توانایی
مدیریت اوست.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
@Aryangostarco