مديريت ارتباط با مشتريان
در اين متن اطلاعاتي در رابطه با مديريت ارتباط با مشتريان ارائه شده است:
مدیریت ارتباط با مشتری (به انگلیسی: CRM – Customer Relationship Management) به همه فرایندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و
سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار میرود.
شامل مدیریت انواع شیوههایی است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده می کند.
اصول مدیریت ارتباطات مشتری، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای مدیریت ارتباطات مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان میکند.
ایده اصلی CRM کمک به بنگاهها برای استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در به دست آوردن دیدی بهتر نسبت به رفتارهای مشتریان، رقبا و بازار است.
در صورتی که یک سیستم CRM بتواند مطابق با ایده بالا عمل کند،سازمان قادر خواهد بود:
-به مدیران ارشد در تصمیمگیریهای کلان شرکت کمک کند.
-دانش مشتری را در سازمان ایجاد کند.
-فرصتهاي بازاريابي و فروش افزايش مییابد.
-کارمندان فروش را در عقد سریعتر قراردادهای فروش یاری دهد.
-فرایندهای فروش و بازاریابی را تسهیل کند.
-بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری را افزایش دهد.
-مشتریان جدیدی برای خود پیدا کند.
-گردش مالی مشتریان خود را افزایش دهد.
-پاسخگويي سريعتری به درخواستهاي مشتريان داشته باشد.
-دريافت بازخورد از مشتري دقیقتر انجام میشود و در نتیجه توسعه خدمات و محصولات جاري شرکت سریعتر انجام میشود.
-هزينههاي تبليغاتي را کاهش دهد.
-ارایه محصولات جنبی موثرتر خواهد بود.
-شناخت عميقتری نسبت به مشتري ایجاد میشود.