مدل الماس استراتژی Strategy Diamond
این ابزار، از جمله تکنیک های جدید و بسیار قدرتمند تحلیل استراتژیک است که در سال ۲۰۰۱ توسط دو مدرس نام آور مدیریت استراتژیک جیمز فردریکسون ودونالد هامبریک تدوین گردیده است.
ایجاد یکپارچگی
از این مدل به منظور ایجاد یکپارچگی میان اجزا مختلف تحلیل استراتژیک شامل تحلیل های قیمت، بازار، تحقیق و توسعه، محصول، کانال های توزیع، مشارکت ها، ادغام ها و … به کار می رود، مزیت این مدل در بررسی همه جانبه و یکپارچه ابعاد مختلف تحلیل استراتژیک است به گونه ای که هم افزایی و هم سویی میان اجزای تحلیل راهبردی سازمان بررسی و صحه گذاری می گردد.
به عبارت دیگر
می توان گفت این مدل به مثابه چک لیستی است که در آن سوالات مختلفی برای حصول اطمیان از در نظر گرفتن موقعیت رقابت، مزیت های سازمان، قدم های استراتژیک، نحوه دستیابی به استراتژی، سرعت دستیابی و … مطرح می گردد.
تحلیل استراتژیک
در این تکنیک، منطق اقتصادی ناشی از استراتژی ها در مرکز الماس قرار داده شده است و ابعاد دیگر آن شامل عرصه کسب و کار، تمایز آفرین ها، حامل استراتژی، پله ها و گام ها و منطق اقتصادی؛ قطعات دیگر پازلی هستند که تحلیل استراتژیک سازمان را تکمیل خواهند کرد.
مشخصات هر یک از این مولفه ها به شرح زیر است:
♦ عرصه کسب و کار
♦ انتخاب هایی هستند که به ما نشان می دهند که در چه فضایی رقابت خواهیم کرد.
♦ در کدام بخش از بازار فعالیت خواهیم کرد.
♦ در کدام منطقه جغرافیایی فعالیت خواهیم کرد.
♦ کدام مجموعه از محصولات را ارائه خواهیم کرد.
♦ با کدام یک از کانال های توزیع محصول را می فروشیم.
♦ با کدام تکنولوژی بنیادین محصول را تولید خواهیم داد.
تمایز آفرین ها
مزیت هایی هستند که با آنها در عرصه کسب و کار برنده خواهیم شد. (عرصه محیطی)
- تصویر
- اختصاصی بودن
- قیمت
- سبک
- قابلیت اطمینان محصول
- سرعت ارائه به بازار
جهت مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
حامل استراتژی
- بیان کننده راهکارهای توسعه داخلی یا مشارکت و یا خرید شریکهای خارجی است که استراتژی بر مبنای آن جاری سازی می گردد.
- توسعه داخلی
- مشارکت
- تامین فرانشیز و لایسنس
- اتحاد تجاری
- خرید شریک خارجی
مشاوره ایزو 17025 با آریان گستر
پله ها و گام ها
نمایانگر مسیر جاری سازی استراتژی و سرعت متصور برای آن است.
- سرعت رشد و توسعه
- سرعت انقباض
منطق اقتصادی
چگونه این استراتژی به شرکت کمک می کند تا درآمد ایجاد نماید و چگونه درآمد و سود با استفاده از سرمایه اختصاص داده شده قابل تحصیل خواهد بود.
- کاهش هزینه از طریق مزیت های مقیاس
- کاهش هزینه از طریق مزیت های دامنه محصولات (تنوع محصول) و مزیت تکثیر
- افزایش قیمت به واسطه امکانات و قابلیتهای محصول
- افزایش قیمت به خاطر سرویس های اضافه
لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
Instagram :@Aryangostarco