محیط کار جدید

۵ کاری که باید در محیط کار جدید انجام داد.

نخستین ماه شروع شغل جدید حساس و سرنوشت‌ساز است. در این دوران برای شروع کار، موانع متعددی پیشِ‌رو دارید. در این شغل تازه از شما انتظار می‌رود در مدت‌زمانی کوتاه، مهارت‌های مختلفی کسب کنید و برای آنکه بتوانید انتظارهای کارفرمای جدیدتان را برآورده کنید، مجبور به تحمل فشار بیشتری می‌شوید. در این مطلب شما را با ۵ کاری آشنا خواهیم کرد که هنگام شروع یک شغل جدید باید انجام دهید تا بتوانید عهده‌دار آن شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شغل جدیدتان عادت کنید:

 سؤال بپرسید:

هنگام شروع شغل جدید مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید سؤال پرسیدن است. هرقدر هم برای فرایند آشناسازی شما با شغل جدید وقت گذاشته باشند، با اتکا به همین فرایند نمی‌توانید از تمامی جزئیات لازم مطلع شوید. به‌جای عمل کردن بر پایه حدس‌وگمان، سؤال کنید.

شرکت آریان گستر در جهت مشاوره ایزو 9001 و سایر سیستم های مدیریتی ایزو فعالیت می نماید .

با یکی از همکاران‌تان دوست صمیمی شوید:

یکی از اولویت‌ها هنگام شروع شغل جدید پیدا کردن دوست صمیمی از میان همکاران است. او می‌تواند راهنمای شما باشد و کمک کند تا به شغل جدید عادت کنید. دوستی که پیدا می‌کنید، هر چیزی را که در دوره آموزشی یاد نگرفته باشید به شما خواهد آموخت و درباره مسائل مختلف مجموعه به شما اطلاعات ارزشمندی خواهد داد.

 با کارکنان مجموعه آشنا شوید و دوستان جدید پیدا کنید:

هنگام شروع شغل جدید به‌طرز عجیبی احساس تنهایی خواهید کرد. ازآنجاکه بخش قابل‌توجهی از روز را در محیط کارتان سپری می‌کنید، باید با تعدادی از کارکنان بیشتر آشنا شوید و بتوانید در مواقع نیاز به آنها متکی باشید. بخاطر داشته باشید که در اکثر مواقع این شما هستید که باید برای برقراری ارتباط در محیط کار، قدم اولیه را بردارید؛ بنابراین، از پیش‌قدم شدن برای شروع آشنایی با دیگران واهمه‌ای نداشته باشید.

سیستم مدیریت یکپارچه  تلفیقی از سه استاندارد مهم میباشد که به رشد و افزایش بهره وری سازمان کمک شایانی می نماید .

 با سیاست‌های کاری مجموعه جدید آشنا شوید:

پیش از شروع شغل جدید اطلاعات لازم درباره سیاست‌های مجموعه مثل ساعات کاری و تعطیلات در اختیارتان گذاشته می‌شود؛ اما بد نیست درباره سیاست‌های کاری محیط جدید هم پرس‌وجو کنید؛ کسب آگاهی از مسائل جزئی‌تر هم ضروری است مانند قوانین مجموعه درباره وقفه‌های استراحت بین ساعات کار، در نظر گرفتن یا نگرفتن غذا برای کارکنان و…

 سریع‌تر دست‌به‌کار شوید:

بیشتر ما هنگام شروع شغل جدید ترجیح می‌دهیم اول از روند کار به‌طور جامع و کامل آگاه شویم و بعد به کارمان برسیم. نباید اجازه بدهیم این وسوسه مانع کار کردن‌مان بشود. بهترین راه برای یادگیری، «اقدام کردن» است. با زیرنظر گرفتن کار دیگران هیچ‌وقت تجربه‌های لازم را کسب نمی‌کنیم. بهتر است که هرچه سریع‌تر دست‌بکار شوید و پروژه اول‌تان را به عهده بگیرید.

جهت اخذ ایزو معتبر با گروه با تجربه آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *