ماهیت بازار ویژگی های ناحیه‌ای، کشوری یا محلی

ماهیت بازار ویژگی های ناحیه‌ای، کشوری یا محلی را می توانید در متن زیر مطالعه بفرمایید:

مقررات دولتی

معمولاً با اهداف سیاسی از جمله حمایت از صنعت داخلی و یا پاسخ به فشارهای سیاسی وضع می شوند،بنگاهها معمولا ملزم به پیروی از این قوانین و مقررات هستند، ولی با اعمال فشار به صورت مستقیم یا از طریق تشکیلاتِ صنعتی که در آن مشغول فعالیت هستند،می‌توانند روی آن تاثیر گذار باشند.

موانع غیر تعرفه ای

موانع غیر تعرفه ای شامل استانداردهای محصول، روشهای آزمون یا تایید، یارانه‌های مرتبط با محصولات محلی و خط قرمزهای بروکراتیک می‌شود،این موانع معمولاً به ایجاد تعدیلات در خارج از محدوده‌ی محصول محوری منجر می‌شود.

کشور فرانسه

به عنوان مثال کشور فرانسه استفاده از زبان فرانسوی را در هرگونه پیشنهاد، ارائه یا آگهی چه به‌طور مکتوب و یا شفاهی در دستورالعمل‌های استفاده از محصول و در مشخصات و شرایط گارانتی برای کالاها و خدمات، همچنین برای فاکتورها و رسیدها، الزامی می‌داند.

حمایت غیرتعرفه‌ای

به رغم اینکه در طی سالهای اخیر موانع تعرفه‌ای، با کاهش اساسی مواجه بوده است، شکلهای حمایت غیرتعرفه‌ای رو به افزایش بوده است،استانداردهای مختلف از جمله ایزو ۹۰۰۰ و ایزو ۱۴۰۰۰ از این گونه موارد محسوب می‌شوند.

 

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *