لوگو

لایه زدایی برای چابکی سازمان

مراتب یا سطوح سازمانی

گروه مشاوره بوستون (BCG) کاهش سلسله مراتب یا سطوح سازمانی را یکی از راه های تقویت تعهد و تعلق سازمانی کارکنان معرفی کرده است،بر این اساس، شرکتی که بیش از ۸ لایه و سطح سازمانی دارد یا حیطه نظارت مدیران آن (افراد تحت سرپرستی مدیر)، کمتر از ۸ نفر است، کُند و بروکراتیک محسوب شده و توصیه می‌شود که سطوح میانی برای لاغرکردن سازمان مورد بررسی قرار گیرند.

مدیران میانی

امروزه سازمانها عموما نیازمند مدیران میانی کمتر و با مهارت بالاتر هستنداین کار (تعدیل) اگر با دقت انجام شود، سرعت تصمیم گیری را افزایش داده و منجر به بهبود سطح تعهد و تعلق سازمانی کارکنان می‌شود.

کاهش بروکراسی

سازمانی که به این صورت لایه زدایی کرده باشد، با تمرکز بر روی کار، فعالیتهایی را که ارزش افزوده قابل اعتنایی ندارند حذف می‌کند،از سوی دیگر، کارکنانی که باقی می‌مانند به کاهش بروکراسی و بهبود فرصتهای ارتقای شغلی پاسخ مثبت می‌دهند.

لایه زدایی

به طور کلی، لایه زدایی باید موجب صرفه جویی حدودا ۲۰درصدی در هزینه‌های مدیریتی همراه با افزایش اثربخشی سازمان شود،بخشی از این صرفه جویی می‌تواند برای پاداش و نیز، توسعه کارکنان باقیمانده مورد استفاده قرار گیرد.

سخن آخر

شرکتهایی که به لایه زدایی می‌پردازند باید مواظب باشند که خدمت کارکنان با عملکرد پایین را با احترام خاتمه دهند تا باقیماندگان ضرورت و منصفانه بودن آن اقدام را درک کنند؛ در غیر اینصورت همراهی ایشان را با خود نخواهند داشت.

جهت مشاوره ایزو با کارکنان آریان گستر ارتباط برقرار نمائید.مجموعه ی آریان گستر مفتخر به همکاری با بیش از 1000 سازمان خصوصی و دولتی در کشور می باشد.

02177942240-77959675

مشاوره استراتژی با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *