لوگو

HACCP

در اين متن اطلاعاتي در رابطه با كاهش خطر ابتلا به خطرات ايمني ارائه شده است :

تجزیه و تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی (HACCP) یک سیستم بین المللی شناخته شده برای کاهش خطر ابتلا به خطرات ایمنی در مواد غذایی است.

یک سیستم HACCP مستلزم آن است که خطرات احتمالی را شناسایی و در نقاط خاصی از فرایند کنترل كند. این شامل خطرات بیولوژیکی، شیمیایی و یا فیزیکی است.
هر شرکتی که در تولید، پردازش و یا اداره محصولات غذایی دخیل است، می تواند از HACCP برای کاهش یا کاهش خطرات مواد غذایی در محصولات خود استفاده کند.

ایزو 2200 اصول تجزیه و تحلیل خطرات و سیستم کنترل بحرانی (HACCP) و مراحل کاربردی که توسط کمیته Codex Alimentarius توسعه یافته است را ارائه ميدهد.با استفاده از الزامات حسابرسی، این برنامه HACCP را با برنامه های پیش نیاز ترکیب می کند.

ایزو 22000 نیاز به شناسایی و ارزیابی تمامی خطراتی دارد که ممکن است منطقی باشد که در زنجیره غذایی اتفاق می افتد، از جمله خطراتی که ممکن است با نوع پروسه و امکانات مورد استفاده مرتبط باشد. به این ترتیب، وسیله ای برای تعیین و مستند سازی اینکه چرا بعضی از خطرات شناسایی شده باید توسط یک سازمان خاص کنترل شود و به همین دلیل دیگر نیازی به آن نیست، فراهم می کند.

در طی تجزیه و تحلیل خطر، سازمان تعیین می کند که استراتژی مورد استفاده برای اطمینان از کنترل خطر با ترکیب برنامه های پیش شرط و برنامه HACCP چگونه است.

جهت مشاور ایزو مانند ایزو 22000 کارشناسان آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

مشاوره ایزو22000  تخصص ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *