لوگو

قدرت پذیرش اشتباه

قدرت پذیرش اشتباه را می توانید در متن زیر مطالعه بفرمایید:

 

در روزهای نخست کاری ام در نیویورک به رازی درباره شرکت پی بردم و به رئسم اطلاع دادم. او با من مخالفت کرد و بحث شدیدی بین مان صورت گرفت،من در اتاق کوچکی زندگی می کردم که هفته ای هفت دلار کرایه اش بود و او در خانه ای با ده کارگر زندگی می کرد.

درآمد صد هزار دلار

فردای آن روز رئیسم به من زنگ زد و گفت که می خواستم بدانی تو درست می گفتی و من اشتباه می کردم!رئیسم با درآمد صد هزار دلار در سال به کارمندش با چهل دلار در هفته گفته بود اشتباه کرده است!

سال ها از این ماجرا می گذرد و به عنوان کارفرما برای من جالب است که انسان ها دو دسته هستند :

1) افرادی که فکر می کنند با پذیرش اشتباهاتشان خودشان را کوچک می کنند.
2) کسانی که اشتباهاتشان را می پذیرند.

شما کدام دسته اید؟
امانتی به نام ثروت

عاشق کار کردن با دستگاه ها بودم احساسی را که از بستن فلز یا پیچ داشتم با هیچ چیزی نمیشد مقایسه کرد،کارگاهی راه اندازی کردم که قطعات اتومبیل را سرهم کنم،بعد ار مدتی دریافتم بوقی برای ماشین اختراع کنم که به ضربه حساس نباشد و بعد از بررسی ساختار شیپور و با 1500 دلار پس اندازم ،کمپانی گابریل را راه اندازی کردم.

فروش کارخانه

روزی تصمیم به فروش کارخانه گرفتم و سرمایه گذاری رقم 10 میلیون دلار را پیشنهاد کرد اما من می دانستم امتیاز شرکتم به زودی منقضی می شود پس شرکت را به بهای اصلی آن یعنی 4 میلیون دلار فروختم.

بعدها وقتی دوستانم از این مسئله پرسیدند به آن ها می گفتم:

هیچ یک از اموالی که جمع می کنیم،متعلق به ما نیست و ما فقط ابزاری برای بهره گیری از این نعمت در دست داریم آن هم برای مدتی!

تغییر نگاه

نگاه تان به پول خرج کردن باعث تغییر نگاه تان در پول بدست آوردن خواهد شد!عموما انسان ها حس خوبی از دست به جیب شدن ندارند و موقع خرج کردن به دنبال کم کردن هزینه ها هستند مثلا قیمت ها را ارزیابی می کنند یا باور کنند مبلغ منصفانه است و سرشان کلاه نرفته است.

منبع ثروت و قدرت

این روند معقولانه ای است اما بهتر است فکر کنید شما منبع ثروت و قدرت هستید و موجب دریافت پول توسط دیگران می شوید فقط در این صورت است که می توانید به زندگی جامعه پول تزریق کرده و از آن ها پول طلب کنید!

موضع اقتدار

از موضع ضعف پول هایتان را خرج نکنید از موضع اقتدار خرج کنید زیرا شما ثروتمند هستید،هنگام پرداخت قبض، خرید از بازار و مراجعه به تعمیرکار و مالیات به احساس تان توجه کنید.

 

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر
مشاور ایزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *