فرايند رسيدگي به شكايات براي همه نوع فعاليتهاي تجاري

فرايند رسيدگي به شكايات براي همه نوع فعاليتهاي تجاري

فرايند رسيدگي به شكايات براي همه نوع فعاليتهاي تجاري

در این متن اطلاعاتی در رابطه با فرايند رسيدگي به شكايات براي همه نوع فعاليتهاي تجاري ارائه شده است: اين استاندارد ، راهنمايي هايي را براي طراحي و اجراي اثربخش و كارايي فرايند رسيدگي به شكايات براي همه نوع فعاليتهاي تجاري و غير تجاري ، از جمله فعاليتهاي مرتبط با تجارت الكترونيك فراهم مي آورد . منظور از تدوين اين استاندارد ، تأمين منافع سازمان و مشتريان ، شاكيان و ديگر طرفهاي ذي نفع آن مي باشد . اطلاعات بدست آمده از فرايند رسيدگي به شكايات مي تواند منجر به بهبود محصولات و فرايندها شود و در صورتي كه شكايات به درستي رسيدگي شود ، مي تواند اعتبار سازمان را صرف نظر از اندازه ، موقعيت و نوع فعاليت بهبود بخشد .

بازار جهاني

در بازار جهاني ، ارزش يك استاندارد زماني آشكارتر مي شود كه از رفتار يكسان با شكايات اطمينان حاصل گردد . فرايند اثربخش و كاراي رسيدگي به شكايات نيازهاي تأمين كنندگان و دريافت كنندگان محصولات را منعكس مي كند . يادآوري – درتمامي متن اين استاندارد هركجا واژه محصول به كاررود مي تواند به معناي خدمت هم باشد . رسيدگي به شكايات به واسطه فرايند توصيف شده در اين استاندارد مي تواند رضايت مشتري را افزايش دهد . تشويق مشتري به ارايه بازخور، از جمله ابراز شكايت در صورتي كه مشتري ناراضي باشد ، مي تواند فرصت هايي را درجهت حفظ وفاداري مشتري و تاييد او فراهم آورد و رقابت پذيري داخلي و بين المللي را افزايش بخشد.

پياده سازي فرايند ارايه شده در اين استاندارد مي تواند :

– فرايندي باز و پاسخ گو براي رسيدگي به شكايت در اختيار شاكي قرار دهد ؛

– توانايي سازمان در رفع نارضايتي را به شيوه اي يكنواخت ، سيستماتيك و پاسخگو افزايش دهد تا رضايت شاكي و سازمان را فراهم نمايد ؛

– توانايي سازمان در شناسايي روند شكايات ، رفع علل نارضايتي و بهبود عمليات سازمان را افزايش بخشد ؛

– سازمان را در ايجاد رويكرد مشتري مدار براي رفع شكايات و تشويق كاركنان در بهبود مهارت هاي كاري شان با مشتريان ياري دهد ؛

– مبنايي براي بازنگري و تحليل مستمر فرايند رسيدگي به شكايات ، رفع شكايات و بهبودهاي انجام شده در فرايند فراهم آورد .

سازمان ها مي توانند فرايند رسيدگي به شكايات را همراه با منشور هاي رضايت مشتري و فرايند هاي رفع اختلاف برون سازماني استفاده نمايند .

جهت مشاور ایزو مانند ایزو10002 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

Cropped Aryan Gostar Logo 1 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *