لوگو

عملیات تولید خوب

 

 

 

به طور خلاصه می توان گفت که این برنامه ها روش ها و اقداماتی هستند که باید بطور کامل در محل استقرار یابند تا دستیابی به یک برنامه اثر گذار HACCP ممکن شود،این برنامه های پیش نیاز،با تاکید بر جریان عملیات تولید خوب معرفی می شوند،GMP زیر بنا و اولین اقدام برای شروع به کار در صنایع غذایی محسوب می شود.

کیفیت تولید مواد غذایی

GMP طبق تعریف،انجام تمامی عملیات و یا روش هایی است که کیفیت تولید مواد غذایی در یک کارخانه را تضمین می کند،در ایالات متحده هنگامی که GMP مطرح می شود در اغلب اوقات می بایست به قوانین اداره ی کل غذا و دارو آمریکا(FDA) مراجعه شود،این قوانین برای تامین ایمنی تولیدات تجاری غذایی مورد استفاده قرار می گیرند،GMP یکی از چند برنامه ی پیش نیازی برای رسیدن به HACCP بوده و بعنوان یکی از اجزای عملیات خوب در این مسیر تشریح می شود.

پاکیزگی در فضاهای فرآوری و تولید

GMP در ایالات متحده با دستیابی به پاکیزگی در فضاهای فرآوری و تولید،نظافت و رعایت اصول بهداشت در این فضاها،جلوگیری از آلودگی های میکروبی و ممانعت از آلودگی های شیمیایی محقق می گردد،بسیاری از الزامات GMP کلی بوده و برای تولید مواد غذایی بی خطر و ایمن،رعایت این شرایط بعنوان حداقل الزامات ضرورت دارد،هر چند بعضی ازین موارد نیز کاملا اختصاصی هستند،GMP بصورت متداول تحت بازنگری های مبسوطی قرار می گیرد و ممکن است در آینده ی نزدیک تغییراتی در آن بوجود بیایید.

آیین کار انجام عملیات

عملیات تولید خوب،جرئیاتی اختصاصی از انچه که تولیدکنندگان باید بر اساس قوانین،بطور کامل انجام دهند را ارائه می نماید،برای استقرار GMP آیین کار انجام عملیات باید مورد توجه قرار گیرد،آیین کار شامل وجود دستورالعمل در تمامی مراحل،آموزش کارکنان،بازبینی روش ها و مستند سازیدر مراحل کار می باشد.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *