لوگو

ظهور مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار

در سال 1990 و همچنین در سال 1993،چند اثر از مایک هامر،جیمز چامپی و تامس داورنپورت منتشر شد. هفته نامه بیزینس ویک مایک هامر را یکی از چهار مشاور برتر مدیریت  در دهه 1990،به همراه جیمز چامپی،انتخاب کرد.مهندسی مجدد کسب و کار،بازاندیشی بنیادی و طراحی مجدد ریشه ای فرایند های کسب و کار،باز اندیشی بنیادی و طراحی مجدد ریشه ای فرآیندهای کسب و کار به منظور دست یابی به بهبود چشمگیر در شاخص های کلیدی عملکرد مانند هزینه،کیفیت،خدمت رسانی و سرعت است.

مایکل هامر و جیمی چامپی

مایکل هامر و جیمز چامپی اقدامات شناسایی شده متخصصان برای موفقیت اجرای مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار،ضروری است.

روش هایی که به طور مشترک توسط اکثر متخصصان مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار موفقیت آمیز قرار دارند.

شرکت های مختلف مشاوره مدیریت

به علاوه،اقدامات اختیاری پیشنهادی شرکتهای مختلف مشاوره مدیریت را که با موفقیت توانسته اند پروژه های مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار را در شرکت های تحت مشاوره خود اجرا کنند،نیز نباید از نظر دور داشت،این روش ها،رویه ها و اقدامات،به سازمان ها کمک می کند که در مورد نحوه ی اجرای مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار به منظور برآورده کردن نیاز های منحصر به فرد صنعت،کارکنان و فرهنگ خود،تصمیم گیری کنند.

 

پیتر دراکر

مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار ترکیبی است از اتخاذ دیدگاه فرایندی و به کار گیری فناوری اطلاعات پیشرفته در قالب اقداماتی برنامه ریزی شده تغیر سازمانی.

به دلیل تأثیر بالقوه بر معیارهای عملکردی مانند سرعت ارائه خدمات،کاهش هزینه به ازای هر واحد خروجی و کیفیت بالای فرایند،مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار در دستور کار بسیاری از شرکت های بزرگ و متوسط در بسیاری از صنایع قرار داردکه در میان آن ها ساخت و تولید و بانکداری\بیمه بخش غالب اند.

هدف کلی:

کسب رضایت پایدار مشتری به عنوان پایه ای مطمعن برای رشد آتی است.

سلسله مراتب سازمانی

به عنوان مسأله مربوط به مدیریت ارشد،در سلسله مراتب سازمانی معین،معمولا آغاز پروژه های مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار از بالا به پایین و پیاده سازی آن از پایین به بالاست.

برای مشاوره ایزو و موارد مربوط به بحث مهندسی مجدد کسب و کار و همچنین سیستم های مدیریتی مانند ایزو 9001 با کارشناسان مشاور ایزوتماس بگیرید.

 

در مسیر موفقیت همراه ما باشید.

021-77942240-77959675

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *