لوگو

طرف های ذینفع:

نیاز سازمان برای درک نیازها و انتظارات طرف های ذینفع یک الزام اجباری استاندارد ISO 9001، ISO 14001 و ISO 45001 است. اهمیت مدیریت ذینفعان به موفقیت یک سازمان را نمی توان دست کم گرفت. بدون اغراق، مدیریت ذینفعان به مراتب بیشتر از تمرکز مشتری است. این امر به طور فعال در درک و مدیریت اثرات مثبت، منفی و در حال تغییر از طیف وسیعی از سهامداران است.

ایزو 9001 اهمیت این موضوع را به وضوح بیان می کند:

” جذب، ضبط و حفظ سازمان ها  به حمایت از طرف های ذینفع و موفقیت آنها در این امر بستگی دارد.”

از آنجا که طرف های ذینفع خیلی مهم هستند، آنها بخشی جدایی ناپذیر از چارچوب سازمان می باشند. آنها قبل از تعریف دامنه سیستم مدیریت باید به خوبی درک شوند – در واقع این فرآیند بیشتر تکراری است- و سازگار با نیازهای متغیر است.بنا بر تعریفی از طرف ذینفع شخصی است که بر فعالیت یا تصمیم های سازمان تأثیر می گذارد و یا از آن تأثیر می گیرد.

این موضوع را می توان به طور گسترده تفسیر کرد، بنابراین هر استاندارد می گوید:

ایزو 45001

ایزو 45001 یادآور می شود که “این استاندارد بین المللی الزامات مربوط به کارگران است و نیز طرف های ذینفع هستند”؛

ایزو 14001

ایزو 14001 یادآور می شود که “درک خود را در معرض آسیب قرار می دهد” به این معنی است که به سازمان شناخته شده است “- این می تواند شامل بازخورد یا نظرات از طریق کانال های رسانه های اجتماعی سازمان ها باشد؛

ایزو 9000 همچنین مفهوم طرف ذینفع در زمینه مدیریت کیفیت را توضیح می دهد:”مفهوم طرف های ذینفع فراتر از تمرکز صرف بر روی مشتری است. حائز اهمیت است که به تمام طرف های ذینفع توجه کنیم “.”طرف های ذینفع کسانی هستند که خطر پایداری سازمانی را در صورت عدم نیاز آنها و انتظارات آنها به خطر می اندازند”.

برای مشاور ایزو و مشاوره استراتژی با آریان گستر تماس حاصل فرمایید.این مجموعه یکی از پیشتازان این حرفه در زمینه مشاوره استراتژی و سایر سیستمهای مدیریتی می باشد.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

مشاور  EFQM تخصص ماست.

02177942240-77959675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *