لوگو

طرح ریزی کیفیت محصول APQP 

طرح ریزی کیفیت محصول APQP که در متن زیر به آن اشاره شده است را مطلعه بفرمایید:

←طرحريزي_پيشاپيش_کيفيت محصول (Advance Product Quality Planning)(APQP) يک روش ساختار يافته است که براي برقراري مراحل ضروري از فاز دريافت الزامات محصول تا توليد محصول، و انجام فعاليتهاي مربوطه در زمان لازم در جهت رضايت مشتري صورت مي گيرد،به نوعی روشیست قانون مند از فنون مختلف که سعی در کسب کیفیت فرایند طرح و تولید دارد ضمن اینکه مراحل کسب رضایت مشتری در بطن فرایند طرح و تولید را ضمانت می کند.

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

هدف از اجراي APQP

←هدف از اجراي APQP ارتباط با تأمين کنندگان به منظور برنامه ريزي کيفيت محصول و ايجاد خطوط راهنما به صورت مشترک است،در قدم دیگر سعی بر آسان نمودن ارتباط بین افراد درگیر فرایند است و اینگه آیا گام های برداشته شده بدرستی پیش رفته و کامل شده اند .

و در نقطه مقابل نیز در صورت فقدان APQP ممکن است منجر به بروز نتایج زیر شود:

1- عملكرد ضعيف محصول
2- افزايش دوره تكوين محصول و ارائه به بازار
3- افزايش هزينه هاي طرح و توليد
4-افزايش تغييرات پيش بيني نشده

برنامه ي مؤثر

←وجود برنامه اي مؤثر جهت انجام فعاليتهايي که براي تضمين کيفيت و اطمينان در طرح و توليد محصولات در نظر گرفته شود، ضرورت ويژه اي دارد، بالاخص در شرايطي که رقبا در بازار در عواملي مثل زمان عرضه محصول به بازار، کاهش هزينه ها و افزايش کيفيت و ميزان اطمينان محصولات (Reliability) با هم رقابت مي کنند،به منظور کاهش چشمگير زمان مورد نياز جهت طرح و توليد محصولات جديد و يا ايجاد تغييرات در محصولات براي جلب نظر و رضايت مشتري همزمان با انجام ساير فعاليتهاي مورد نظر، کارهايي لازم است تا رضايت مشتري جلب شود.

مهندسي همزمان

←در اين رابطه موضوع مهندسي همزمان، همزمان با طرح محصول، ايجاد فرآيندهاي توليد و فعاليتهاي تأييد طرح، روشي مؤثر در کاهش زمان طرح و ايجاد ارتباط در کارگروهي در سطح سازمان است،به علاوه استفاده از ابزار مهندسي و فرآيندها و ارتباط آنها با يکديگر از طريق مهندسي همزمان به منظور تأثيرگذاري در کيفيت و اطمينان از کار، از اهميت بسياري برخوردار است.

اين مهندسي همزمان را مي توان در طي مراحل ايجاد طرح و فرآيندهاي توليد به شرح زیر مشاهده کرد:

←1- طراحي و تعريف برنامه
←2- طراحي و توسعه محصول
←3- طراحي و توسعه فرآيند
←4- صحه گذاري و تصديق محصول و فرآيند
←5- بازخور، ارزيابي و اقدام اصلاحي

مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر

سخن آخر

←نداشتن برنامه ريزي صحيح پيشاپيش کيفيت محصول به عملکرد ضعيف محصول، افزايش زمان عرضه محصول به بازار، تأثير در کيفيت دراز مدت و کوتاه مدت عملکرد کالا و افزايش هزينه طرح و توليد مي انجامد.

 

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *