صدمه احساسی
متن زیر مواردی را در مورد صدمه احساسی بیان می نماید:
بازخورد خوب یک ارتباط دو طرفه است
مجاب کردن دیگران برای پذیرفتن بازخورد به ویژه در موارد حیاتی و حساس چالشبرانگیز است مدیران به خاطر نگرانی از اینکه بازخورد آنها باعث صدمه احساسی یا کاهش بهرهوری شود به تکنیکهایی چون Praise Sandwich که در نهایت به حفظ آبرو و مراعات ظواهر می پردازند متوسل میشوند در نهایت این تکینکها به جای کمک به حل مساله بیشتر آسیب میزنند نتیجه میشود یک فرهنگ بازخورد ضعیف که عمدتا بر اساس طفره رفتن سردرگمی و خود فریبی ساخته شده است.
تیمهای رهبری
این وضعیت با یک پیام بهتر – و یک ذهنیت جسورانه تر امکان اصلاح دارد من در کار با تیمهای رهبری دریافته ام که وقتی مکالمات با موضوع عملکرد و بهره وری با همراهی و مشارکت طرف مقابل باشد چشمانداز افراد تغییر میکند نه تنها مدیران از روابط بهتری با تیمهای خود برخوردار میشوند بلکه حتی بازخورد آنها بجای ایجاد ترس باعث ایجاد لذت بیشتر میشود.
اعتماد به سلسله مراتب
مدیران به جای اعتماد به سلسله مراتب بازخورد باید یک مدل مشارکتی در نظر بگیرند که توزیع قدرت و مکالمه دو طرفه با کارمندان را افزایش داده و باعث ایجاد یک تجربه بازخورد معتبر و شفاف شود که این باعث تقویت اعتماد همراهی بیشتر با ریتم و جریان کار شده و شرایط را برای تغییر مثبت و پایدار تنظیم میکند این یک رویکرد متواضعانه مدیریت افراد است که بر پرسیدن سوال و نه دستور دادن متمرکز است من آن را تفاوت بین «خیره شدن به منظره » و «نگه داشتن آینه» مینامم.
جهت ارائه خدمات مشاوره ایزو می توانید با شرکت آریان گستر ارتباط برقرار کنید:
«خیره شدن به منظره» فرایند دیدن و گفتن است
از دو نفر که از پنجره به یک منظره یکسان خیره شدهاند بخواهید آنچه را که میبینند توصیف کنند احتمالا دو دیدگاه ماهیتا متفاوت اما معتبر خواهید داشت اما در کارعدم توازن در قدرت باعث میشود فقط یک زاویه دید که متعلق به مدیر است خود را نشان دهند این تصویر محدود از عملکرد اغلب با تصور ذهنی و جهتگیری همراه است زیرا مدیران جزئیات مربوط به کار یک کارمند را نادیده میگیرند و تحریف میکنند.
این منظره با گذشت زمان دچار اختلال میشود
و اغلب شبیه «منحنی فراموشی» است که ابتدا با یک شیب تند سقوط کرده و سپس در یک سطح ثابت میماند در حالی که مدیران بیش از گذشته دست و پا میزنند، کارکنان مجبور به قضاوت میشوند و در این جریان گیر میافتند و بیصبرانه در انتظار به پایان رسیدن این شرایط هستند.
مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
این شرایط با استفاده از رویکرد «نگهداشتن آینه» تغییر میکند
این رویکرد تغییر چشمگیری در لحن و مسیر مکالمات بازخورد ایجاد میکند مدیران بهجای اینکه به کارمندان خود بگویند چه چیزی را ببینند آنها را راهنمایی میکنند که کجا را ببینند آنها کارمندان را در مکالمهای متفکرانه در مورد نقاط قوت فعلی اهداف آینده و چگونگی نزدیکتر کردن این دو درگیر میکنند مدیران بهجای ارائه دستورالعملها سوالاتی میپرسند که به کارمندان کمک میکند تصویر کار را بهتر درک کنند و فرصتهای کاری را در اختیار آنها قرار میدهند تا مسیر آینده را شکل دهند.
رویکرد فروتنانه تر
در کار با رهبران در همه سطوح، قدرت را یک رویکرد فروتنانه تر دیدهام رویکرد نگه داشتن آینه افق دید کارمندان را توسعه داده و در عین حال فرصتهای گفتگو و تأمل را گسترش میدهد این باعث میشود مدیران از شر تشریفات و روش های مدون و رسمی بازخورد گیری راحت شوند (مرور سریع کارهای انجام شده، و به دنبال آن لیست بلند و بالای از کارهایی که انجام نشده).
پیشرفت و استقلال کارمندان
این روش مدیران را به قهرمانانی تبدیل میکند که به صورت پویا، پیشرفت و استقلال کارمندان خود را ارتقا میدهند اگر نشانه یک رهبر خوب ایجاد رهبران دیگر است، پس نگه داشتن آینه نشانه رهبری تحولآفرین است.
مقاله شرایط تغییر خوب را نیز مطالعه بفرمایید:
لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.
↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓
Instagram :@Aryangostarco