شناخت مشتری

شناخت مشتری

شناخت مشتری

 

 

مدیران فروش

یکی از مشکلاتی که مدیران فروش با فروشندگان خود دارند عدم اطلاع فروشندگان از مشتریانشان است، در دنیای سریع و رقابتی امروز یک فروشنده حرفه‌ای اثربخش باید مشتری خود را بشناسد و بداند که مشتری کیست، دریک بررسی که اخیراً در مورد رفتار فروشنده داشتم به مواردی جالبی برخوردم یک مدیر فروش از فروشنده‌اش راجع به اطلاعات ویژه‌ای در خصوص مشتری سوال کرده بود و فروشنده حیرت‌زده شده بود به دلیل اینکه متاسفانه به غیرازاینکه مشتری،خود را صاحب یک شرکت داروسازی چندملیتی معرفی کرده بود، هیچ اطلاعات دیگری از او نداشت.

موقعیت‌های مناسب کسب‌وکار

مشتری دوست دارد که شما درک درستی از کسب‌وکار و شغلش داشته باشید و به دنبال یافتن موقعیت‌های مناسب کسب‌وکار است مشتری به شما به عنوان یک فروشنده و فرد قابل اعتماد که جواب سوالاتش را می‌داند،می‌نگرد حال بدون درک درستی از مشتری خود چگونه می‌توانید بفهمید که چه کمکی به او می‌خواهید ارائه دهید ؟ ممکن است از خود بپرسید چه باید بکنم تا این درک از مشتری را به دست آورم؟

گزارش سالانه

باید یک کپی از گزارش سالانه شرکت مورد نظر تهیه کنید اطلاعات موجود را بررسی کنید تا متوجه شوید که مشتری‌تان چه نوع کالایی را تولید می‌کند دورنماهای رقابتی را دانسته و بررسی کنید که تولیدات یا خدمات شما چگونه می‌تواند در برابر رقبایتان ایستادگی کند در مورد رقبا برای به دست آوردن فرصت‌های شغلی مناسب و جدید کسب اطلاع کنید زمانی که گزارش مذکور را به دست آوردید.

چترسازمانی

پیام مدیر،اطلاعات مالی و مسیرهای کسب‌وکار را مطالعه کنید، سعی کنید بفهمید که تولیدات شما درک‌های چترسازمانی جای می‌گیرد و بالاخره به وب‌سایت سازمان سری زده و به گزارش‌های سالانه به‌روز شده نگاهی بیندازید، تغییرات حاصله در محیط کسب‌وکار را جستجو کنید، و ناهنجاری‌های کسب‌وکاری را بیابید،در این صورت تولیدات یا خدمات شما می‌تواند جوابگوی نیاز آن‌ها باشد.

روزنامه‌ها و نشریات

روزنامه‌ها و نشریات را مطالعه کنید تا بهترین اطلاعات جاری مربوط به مشتریان را به دست آورید و از خوانده‌های خود نتیجه بگیرید که چگونه کالا و خدمات شما می‌تواند مشتری‌تان را در بهترین و بدترین شرایط یاری دهد استفاده از منابع گسترده اینترنتی بسیار مهم است برای این منظور منابع بزرگی اینترنت در دسترس هستند. و همچنین سایت‌های زیادی مانند Excite دائماً حجم گسترده‌ای از اطلاعات به موقع کسب‌وکاری را در دسترس قرار می‌دهند. برای دستیابی سریع و گسترده به مشتریان از این سایت‌ها بازدید کنید.

شناخت مشتریان

فروشنده‌ای که این تکالیف را انجام دهد و در زمینه شناخت مشتریان و تغییرات دورنماها مطالعه کند، می‌آموزد که چگونه از طریق نیازسنجی مشتری و حل مشکلاتش خود را با شرایط بازار تطبیق دهد، از طریق یکی شدن با مشتری،احترام و درک کار آن‌ها می‌توانید یک شریک کسب‌وکاری قابل اعتماد برای امروز ، فردا و برای آینده باشید.

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE اروپا

ایزو 45001 با اریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

 

Summary
Article Name
شناخت مشتری
Description
یکی از مشکلاتی که مدیران فروش با فروشندگان خود دارند عدم اطلاع فروشندگان از مشتریانشان است، در دنیای سریع و رقابتی امروز یک فروشنده حرفه‌ای اثربخش باید مشتری خود را بشناسد و بداند که مشتری کیست،
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.