لوگو
شاخص كليدي عملكرد

متن زیر مطالبی را در مورد شاخص كليدي عملكرد برای شما عزیزان ارائه می نماید:

 

 

تعریف KPI:

مخفف کلمه Key Performance Indicator و به معنای شاخص کلیدی عملکرد می‌باشد،به طور ساده می‌توان گفت KPI، روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و در سطح کلان‌تر عملکرد سازمان و یا یک واحد سازمانی در مقایسه با اهداف کمی و کیفی راهبردی تعیین شده است.

هدف قابل اندازه‌گیری

درحقيقت شاخص‌ کلیدی عملکرد، بخشی از یک هدف قابل اندازه‌گیری است که از یک مسیر، شاخص، الگو برداری، هدف و محدوده زمانی ساخته شده است. به عنوان مثال: ” افزایش درآمد توسط هر فروشنده از ده پوند به ۱۵ پوند” در این مثال درآمد توسط هر فروشنده یک شاخص می باشد.

عامل موفقیت بحرانی

این شاخص‌ها نباید با (عوامل موفقیت بحرانی=Critical Success Factor) اشتباه شوند همانطور که در مثال بالا آمده، عامل موفقیت بحرانی، عواملی هستند که باید از قبل برای دست یافتن به اهداف تعیین شده باشند به عنوان مثال، جا انداختن محصول در بازار.شاخص‌های کلیدی عملکرد معمولا به استراتژی سازمان متصل شده‌اند (به عنوان مثال از طریق تکنیک هایی مانند Balance Score card=کارت ارزیابی متوازن ).

خرید های شرکت نایک:

نایک چندین شرکت پوشاک و کفش را در طی سال های فعالیت خود خریداری و برخی را مجددا فروخته است.

اولین خرید این شرکت، شرکت بزرگ کول هان ( Cole Haan )در سال ۱۹۸۸ و سپس خرید Bauer Hockey در سال ۱۹۹۴ بود.

در سال ۲۰۰۲ نایک شرکت پوشاک موج‌سواری هارلی اینترنشنال را از موسس آن باب هارلی خرید.

در سال ۲۰۰۳ نایک ۳۰۹ میلیون دلار برای خرید Converse، سازنده‌ی کفش کتانی آل استارز، پرداخت.

این شرکت در سال ۲۰۰۴ Starter و در سال ۲۰۰۸ Umbro را خرید که به خاطر تولید وسایل تیم فوتبال انگلستان مشهور بود.

 

نایک برای تمرکز مجدد بر خطوط کاری اصلی خود، در دهه‌ی ۲۰۰۰ خود را از شر برخی شرکت‌های تابعه‌اش خلاص کرد. در سال ۲۰۰۷ شرکت Starter و در سال ۲۰۰۸ شرکت بائر هاکی و در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب شرکت Umbro و Cole Haan را فروخت.

 

از سال ۲۰۱۳ نایک مالک دو شرکت تابعه‌ی اصلی است: شرکت Converse و Hurley International که در وب سایت شرکت می توانید این دو شرکت و محصولات تولیدی آن را مشاهده کنید…

جهت  مشاور ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره استراتژی با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *