لوگو

سیستم مدیریت کیفیت فراگیر

عوامل حیاتی در پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت فراگیر:

بحث عوامل موثر بر کیفیت جامع پس از طرح اولیه مدیریت کیفیت جامع مطرح شده است که در طی سال های مختلف، توسط بسیاری از محققان، تکمیل شده و به عنوان عوامل کلیدی موفقیت در این زمینه توسعه یافته است. تحقیقات متعددی در خصوص استقرار مدیریت کیفیت جامع صورت گرفته است و در اکثر تحقیق های انجام شده به بررسی عوامل مذکور از جنبه های مختلف پرداخته شده است. برخی عوامل حیاتی در پیاده سازی مدیریت کیفیت فراگیر عبارتند از:

عوامل کارکنان:

عامل کارکنان، مقاومت آنها در برابر تغییر و مشارکت آنها یکی از عوامل مهم در پیاده سازی مدیریت کیفیت جامع به شمار می آید. بخشی از مسائل مربوط به این مؤلفه دربرگیرنده بحث فرهنگ سازمان است. مشارکت می تواند توانایی افراد را در حل مسائل و بهره برداری از فرصت ها ارتقا بخشد (تالیب و همکاران ، 2011). احساس مسئولیت همه اعضای سازمان به کیفیت و خروجی بدون خطا، مشارکت همه اعضا در بهبود محصولات، خدمات و فرآیندها و تعهد شدید کارمندان به موفقیت صنعت و کیفیت آن از جمله نکاتی است که در تحقیقات به آنها اشاره شده است. مؤلفه های شناسایی شده برای عامل عبارتند از : آموزش، مشارکت کارکنان و روحیه کار تیمی (کومار و همکاران ، 2011).

عامل سیستم ها و فنون:

سیستم ها و فنون مؤلفه ای کلیدی در مدیریت کیفیت است. در این راستا، مسائلی همچون تعریف و تبیین حوزه های بهبود، کنترل مستمر و بهبود فرآیندهای کلیدی، برنامه ریزی برای کاهش زمان و هزینه های از دست رفته در فرآیندهای داخلی، پیگیری ویژه برای بهبود مستمر، بهبود مستمر سیستم کیفیت بحث و بررسی شده است تحلیل فرآیند، سازمان ها را به ارزیابی میزان دستیابی به نتایج مدنظر و نیز نظارت بر حرکت صحیح تلاش های صورت گرفته در راستای بهبود مستمر، یاری میکند. زیرمؤلفه هایی عامل سیستم ها و فنون عبارتند از: بهبود مستمر، تمرکز بر مشتری (اداردو و همکاران ، 2008).

مدیریت کیفیت فراگیر(Total quality management):

سیستم مدیریت کیفیت فراگیر در واقع یک سیستم با رویکرد فرایندی می باشد که برای بهبود مستمر محصول با مشارکت کل سازمان است.

بنا بر تعریف ارائه شده میتوانیم اینطور بیان کنیم که این رویکرد دارای سه اصل میباشد.

1-مشتری محوری   2- بهبود مستمر  3-مشارکت

1-مشتری محوری: کیفیت همان رضایت مشتری است تز مصرف کالا و خدمات است که میتوان به کیفیت پی برد .

2-بهبود مستمر:برای اینکه بتوانیم به کیفیت برسیم باید یه اصل را بصورت مداوم دنبال کنیم و همچنین تمای تافراد و منابع انسانی در یک سازمان باید در رسیدن به این امر یاری برسانند .

3-مشارکت: برای رسیدن به موفقیت هم همکاری مدیریت سازمان لازم است و هم مدیریت منابع انسانی .

جهت مشاوره ایزو با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید 

ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر

مدیریت : فن، هنر، و الگوی اداره کردن، کنترل کردن، هدایت کردن و … می‌باشد.

کیفیت :.انطباق با کالای تولیدی و خدمات و نیاز مشتری را بیان می کند

فراگیر: نشان دهنده کامل وهمه گیر بودن آن.

کیفیت فراگیر :کیفیت بالا هزینه کمتر

این شرکت به طور تخصصی نسبت به مشاوره سیستم مدییریت کیفیت (مشاوره ایزو 9001) اقدام مینماید.

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید.

02177942240-02177959675

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *