لوگو

پیش به سوی سیستم‌های مبتنی بر فراوانی

پیش به سوی سیستم‌های مبتنی بر فراوانی را در متن زیر مطالعه بفرمایید:

♦ گرایش به صنعتی‌شدن (Industrialism) بر کمیابی (scarcity) بنا نهاده شده است، مثلا روش سنتیِ قبولی در دانشگاه را بخاطر آورید. در واقع در آن حد که می‌دانیم، بیشتر کشورها، امور آموزش را بر اساس سلسله مراتب، وجود محدودیت‌ها و دسترسی دشوار به منابع چیده‌اند.

مدل‌ ذهنی

♦ این قضیه، ما را به یک مدل‌ذهنی (mindset) رایج می‌رساند: اگر این مال شماست، پس مال من نیست. ما همرسانی (sharing) را به کودکان آموزش می‌دهیم ولی در دنیای واقعی، سرمان شلوغ‌تر از آنست که برای اشتراک با دیگران، حساب همه چیز را داشته‌باشیم.

پایه‌ی فراوانی

♦ ولی بعضی از سیستم‌ ها بر پایه‌ی فراوانی سرِپا هستند، بعنوان مثال، یک زبان وقتی ارزشمند‌ تر است که عده‌ی بیشتری به آن زبان صحبت کنند.

مشارکت و همکاری

♦ تاثیر شبکه‌ای به ما در فهم سیستم‌های مبتنی بر ارتباطات کمک می‌کند، یعنی در پی بردن به اینکه «بیشتر بهتر است نه بدتر». سود در مشارکت و همکاری است، ارتباط فرهنگی یک سرمایه است.

جهت ارائه خدمات مشاوره ایزو می توانید با شرکت آریان گستر ارتباط برقرار کنید:
دایره‌المعارف سنتی

♦ ویکی‌پدیا با ارزش‌تر از یک دایره‌المعارف سنتی است،چون توانسته صفحات بی‌شماری را در اختیار نویسندگان بیشتری قرار دهد، سیستم وقتی بهتر کار می‌کند که افراد بیشتری از آن استفاده کنند.

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
دانشگاه هاروارد

♦ چرخش فرهنگی فعلی به ما می‌گوید که آموزش باید مبتنی بر فراوانی باشد نه کمبود. یک صندلی در دانشگاه هاروارد بسیار با ارزش ولی کمیاب است.

مدل کمبود

♦ ولی اگر ما بتوانیم بجای آموزش در سطح دانشگاه و با مدل کمبود، بر روی یادگیری (Learning) در مقیاس فراوان در سطح عمومی رو بیاوریم، توجه ساختا‌های قدرت (power structures) را به سمت خودمان جلب خواهیم کرد.

سیستم یادگیری

♦ هرچه آگاهی مردم بالاتر برود، ارزش سیستم یادگیری مبتنی بر فراوانی هم بیشتر می‌شود. چون دانش (knowledge) به همکاری و پیشرفت می‌انجامد،دانش به خلاقیت بیشتر، ارتباطات بیشتر و در نهایت به تولید دانش بیشتر منجر می‌شود،البته این کافی نیست ولی برای شروع خوب است.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *