لوگو

سیاسی کاری و بازیکاری بد برای کسب امتیاز

سیاسی کاری و بازیکاری بد برای کسب امتیاز را می توانید در متن زیر دنبال بفرمایید:

گاهی در شرکت شرایطی پیش می آید که افراد سیاسی کاری میکنند. سیاسی کاری یا به تعبیری دیگر “بازیکاری بد” رفتاریست که در آن، شخص انجام دهنده، منظوری مخفی از کاری که میکند دارد،برای یک مدیر بسیار مهم است که بتواند وارد بازیکاری بد نشود و زمینه های آن را در تیم و مجموعه تا حد ممکن کم نماید.

مدیریت مجموعه

مثلا شما تا حد مناسبی از همه چیز راضی هستید، ولی دنبال این هستید که آیا میتوانید حقوق ماهیانه تان را زیاد کنید یا نه بنابراین به سراغ مدیریت مجموعه میروید و طرح می کنید که از هیچ چیز راضی نیستید و میخواهید از مجموعه بروید. در واقع به جای اینکه منظورتان را روشن بیان کنید (افزایش حقوق)، سعی میکنید به صورت مخفی، با مدیرتان بازیکاری بد انجام دهید(ترک مجموعه).

مساله مالی

در همین مثال بالا، ممکن است حتی شما اعتراضتان را با گفتار طرح نکنید و با بدکار کردن و یا بدقلقلی با بقیه همکاران بخواهید به مجموعه نشان بدهید که اعتراض دارید و ناراضی هستید،در کل اگر در مجموعه ای، افراد بتوانند با چانه زدن صرف، سر مساله مالی، باعث افزایش حقوق خود (و یا دریافت وام) شوند، در این صورت سیاسی کاری در مجموعه به شدت تقویت میشود و افراد دیگر نیز همین روش را پی می گیرند.

نقد همکارتان

یا مثلا ممکن است شما شروع کنید به نقد همکارتان نزد مدیرتان نقد و ارزیابی همکارتان در اکثر مواقع به شما ربطی ندارد و کار مدیرتان است؛ اینکه منظور شما از نقد همکارتان چیست، هر چه باشد، اصلاح وی نیست چون پشت سرش حرف میزنید در واقع، احتمالا با اینکار به مدیرتان می خواهید بگویید که از وی بهتر هستید و باید مدیرتان این را بپذیرد این هم یک بازیکاری بد است.

مسائل مالی و قدرت

اگر یک مدیر نتواند درست تشخیص بدهد که رفتاری بازیکاری بد است و یا نه؛ (مثلا افزایش حقوق حق کارمند است و یا اینکه میخواهد بازیکاری کند)، نمیتواند جلوی بازیکاری بد را بگیرد،بازیکاری های بد، معمولا برای ارتقا در مسائل مالی و قدرت رخ میدهند هر جایی که سیاست روشن و یا استواری برای این دو موضوع وجود نداشته باشد، کارمندان از این روش نادرست برای رسیدن به مقاصدشان بهره میبرند تنها راه جلوگیری از بازیکاری بد، اتخاذ قوانین سختگیرانه در مسائل مالی و قدرت است این قوانین حتی اگر کامل و بهینه نباشند، ولی اگر سختگیرانه باشند، میتوانند تا حد خوبی جلوی بازیکاری بد را بگیرند.

 

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *