لوگو

سوگیری منشأ ایده

این سوگیری براساس یک قضیه‌ی ساده است:

«اگر به فکر من (یا ما) نرسیده باشد،حتما بی‌ارزش است»همه‌ی ما با افرادی کار کرده‌ایم که از همه‌ی ایده‌ها بدشان می‌آید، مگر اینکه کاری کنیم فکر کنند ایده‌ی خودشان است! و این‌گونه است که همه‌ی ما در دام یک مشکل گرفتار می‌شویم.

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،

ریسک

این به آن علت است که هرکسی ممکن است به سوگیری منشأ ایده آلوده شود،به‌ویژه رهبران و صاحبان کسب‌وکار؛ چون ریشه‌ی این سوگیری در خودخواهی است،هرقدر بیش‌تر پیشرفت کنیم،به‌ویژه در برآوردهای خودمان، ریسک ابتلا به این سوگیری هم بیش‌تر می‌شود.

اگر ما یا کسب‌وکارمان گرفتار سوگیری منشأ ایده‌ی مزمن شده‌ باشیم، اینها داروهایش هستند:
 نگذاریم منبع، منحرف‌مان کند

کارمندان در همه‌ی سطوح ایده‌های خوبی دارند،فرض اینکه دیدگاه یک کارمند دون‌پایه بی‌ارزش است، همان‌قدر احمقانه است که فرض کنیم ایده‌های مدیر بخش فروش همیشه عالی است،همین امر برای دوستان، خانواده و افرادی که ملاقات می‌کنیم هم صادق است،ارزش همیشه در ایده و اجرای آن ایده نهفته است، نه منبع ایده.

نگذاریم صنعت، منحرف‌مان کند

آن‌قدر که من درباره‌ی افزایش بازده تولید از ۳۰ دقیقه گشت‌وگذار در یک کشتارگاه صنعتی طیور یاد گرفتم،از چندین برنامه‌ی بهبود فرایند رسمی که در آنها شرکت کرده بودم و حتی خودم برگزار کرده بودم، چیزی نیاموختم،گاهی اوقات بهترین ایده‌ها آنهایی هستند که از جاهای به‌ظاهر بی‌ربط الهام می‌گیریم.

نگذاریم خودخواهی، منحرف‌مان کند

اینکه ما رئیس هستیم،دلیل نمی‌شود باهوش‌تر، زرنگ‌تر یا خلاق‌تر باشیم،رئیس‌بودن فقط مسئولیت ماست. انحصارِ ایده‌های عالی در دست رهبران نیست.

سخن آخر

بنابراین باید بدون هیچ تردیدی اجازه دهیم دیگران هم بدرخشند،هرقدر آنها بیش‌تر بدرخشند، بیش‌تر تلاش می‌کنند،این‌طوری به نفع همه است، به‌ویژه ما.

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *