لوگو

علائم سقوط اخلاقی در یک سازمان

علائم سقوط اخلاقی در یک سازمان را در متن زیر می توانید دنبال بفرمایید:

در سال ۲۰۰۶، ماریان ام جنینیگز استاد اخلاق در کسب‌ وکار دانشگاه ایالتی آریزونا مدل خود را در کتابی با عنوان «علائم فروپاشی اخلاقی» منتشر کرد، این ۷ نشانه عبارت‌اند از:

جهت مشاور ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
۷ نشانه را در ذیل می بینید:

♦ فشار به اعضا برای کسب سطوح خاصی از نتایج
♦ ترس و سکوت
♦ تیم مدیریتی جوان و مدیرعامل سلطه‌جو
♦ هیئت‌مدیره‌ی ضعیف
♦ تضاد منافع
♦ رقابت در رشد و نوآوری‌
♦ افزایش نکات مثبت یک بخش برای پوشش دادن ضعف‌های بخش دیگر

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.
چاپلوسی

در محیطی که چاپلوسی وجود دارد، کارمندان غیر چاپلوس درگیر حس عدم امنیت در محل کار می شوند، آنها نگران این می شوند که نکند چاپلوسی افراد دیگر، آنها را در رقابت کاری عقب بیندازد.

رضایت شغلی کارمندان

این حس منفی و نگرانی دائمی، حتماً در راندمان کاری اثر منفی می گذارد،برخی پژوهش ها نشان می دهند میزان رضایت شغلی کارمندانی که همکاران چاپلوس دارند بسته به شرایط از ۱۵ تا ۳۵ درصد از پایین تر از دیگران است و به همین میزان، بهره وری شان پایین تر و احتمال استعفای شان بیشتر است.

کم کاری نیروهای چاپلوس

کارمندان چاپلوس معمولا بازده کمتری نسبت به همکاران خود دارند و عملا کم کاری نیروهای چاپلوس باید از طریق افزایش تلاش کارمندان دیگر در ساعات بیشتر کاری جبران شود.

کارمندان خوب

براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه استنفورد وقتی ساعت کاری از هفته ای ۵۰ ساعت فراتر رود راندمان کارمندان خوب به ازای هر ساعت کار بیشتر افت می کند. هر کارمندی در صدد پیشرفت است،اگر افراد ببینند که دیگران بر اثر چاپلوسی پیشرفت می کنند و پاداش دریافت می کنند، در طول زمان به این روند خواهند پیوست و خلاقیت را کنار خواهند گذاشت، سازمان بی خلاقیت نیز موجودی محکوم به شکست خواهد بود.

در آخر

♦ سازمان‌ها در طول تلاش صادقانه‌ی خود برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار ممکن است برخی از این نشانه‌ها را شاهد باشند که البته به این معنی نیست که آن‌ها لزوماً در معرض خطر هستند،از این علائم به‌عنوان یک راهنما استفاده کنید و در ارزیابی سازمان، بهترین قضاوت را داشته باشید.

 

با شماره های زیر ارتباط برقرار بفرمایید:
02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *