لوگو

 درس سرمایه گذاری از سریال بازی مرکب

این روزها بسیاری از علاقمندان سریال و سینما جذب سریالی به نام «اسکویید گیم» یا بازی مرکب شده‌اند،مجموعه‌ای کره‌ای که آمار مخاطبان و فروش چشمگیر آن برای بسیاری مایه تعجب شده است،طبق آمار تاکنون بیش از 111 میلیون نفر در سراسر جهان این سریال را دیده‌اند،اما داستان اسکویید گیم نکاتی دارد که برای سرمایه‌گذاری هم قابل استفاده است،در ادامه به چند درسی که می‌توانیم از این سریال پرطرفدار بگیریم، اشاره می‌کنیم.

داستانی از بدهکاری و توزیع ریسک

خط اصلی این داستان در مورد افرادی است که بدهی کلانی دارند و قادر به پرداخت آن نیستند،آنان به دلیل مشکلاتی که در زندگی دارند، وارد مجموعه بازی‌هایی می‌‎شوند که برنده آن مبلغ بسیار کلانی به دست می‌آورد،در قسمت سوم این سریال یکی از اعضای تیم بازیگران اصلی که تحصیل کرده تجارت در دانشگاه سئول هم هست، به سایر اعضای گروه می‌گوید بهتر است هر کدام یکی از نقش‌های چتر، دایره، مثلث و ستاره را انتخاب کنند،به عقیده او اگر همه فقط یک نقش را انتخاب کنند، کار اشتباهی مرتکب شده‌اند.

منابع متفاوتی

این همان اصلی است که در سرمایه‌گذاری و اقتصاد به «قرار دادن همه تخم‌ مرغ‌ها در یک سبد» معروف شده است، طبق این اصل اگر شما دارایی‌ها یا منابع متفاوتی دارید، خوب است دست به متنوع‌ سازی بزنید و ریسک خود را توزیع نمایید،در این صورت اگر گزینه نا مناسبی را انتخاب کرده بودید یا به هر دلیلی با افت یک دارایی روبرو شوید، دارایی‌های دیگر می‌توانند زیان شما را خنثی کنند.

گروه تصویر چتر

تصور کنید همه افراد گروه تصویر چتر را انتخاب می‌کردند، احتمالا برخی از آنها دچار مشکلی جدی می‌شدند،به خصوص که ریسک گزینه اشتباه در آن به قیمت از دست دادن زندگی تمام می‌شود، این انتخاب گروه آنان را در همان ابتدا از بین می‌برد.

ادامه۴ درس سرمایه گذاری از سریال بازی مرکب
مساله مهمی به نام پس‌انداز کردن

توانایی پس‌انداز کردن یکی از مهمترین عادت‌های مالی است که افراد باید یاد بگیرند. شاید به نظر بیاید این توصیه ساده است اما هنوز هم بسیاری از افراد در آن مشکل دارند. یکی از مهمترین مشکلاتی که برخی از شرکت کنندگان در اسکویید گیم با آن روبرو شده‌اند، مساله بدهی است. به نظر می‌رسد صرف نظر از مشکلاتی که شرکت کنندگان در زندگی شخصی خود دارند، این کار نیازمند نظم و انضباط و درجه‌ای از فداکاری است. نداشتن یک برنامه‌ریزی مناسب برای پس‌انداز می‌تواند وضعیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

جهت مشاوره ایزو 45001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند.
اهمیت هوشمندانه خرج کردن و بودجه‌ بندی

بسیاری از افراد از اهمیت هوشمندانه خرج کردن و بودجه‌بندی غافل هستند. درست است که زندگی برخی از این افراد دشوار است و از آغاز با مشکلات مالی روبرو بوده‌اند، اما برخی از آنان هم مخارج هوشمندانه را نادیده می‌گیرند. صحنه باختن پول را در قمار روی اسب‌ها به یاد بیاورید، یکی از راه‌هایی که دچار چنین مشکلات مالی نشویم، آن است که از قاعده‌هایی برای پس‌انداز استفاده کنیم،کارشناسان مالی از قاعده‌های مختلفی برای این کار پیشنهاد می‌کنند که مهمترین آن قانون 50/30/20 است. بودجه‌ بندی باعث می‌شود چشم‌اندازی از هزینه‌ها و درآمد خود داشته باشید و تا حدودی بتوانید مسایل مالی خانواده خود را مدیریت کنید.

مشاوره در امر مدیریت ریسک با آریان گستر
چطور قرض‌های خود را پس بدهیم؟

بخش مهمی از شخصیت‌های اسکویید گیم افرادی هستند که به دلایل مختلفی مقروض شده‌اند. تعداد زیادی از آنان راهی برای بازپرداخت قرض‌ها و وام‌های خود سراغ ندارند و مجبورند به بازی تن بدهند. واقعیت آن است که بسیاری از افراد در پرداخت وام‌ها و قرض‌هایشان ممکن است با مشکل روبرو شوند،راهی که متخحصصان و مشاوران مالی پیشنهاد می‌کنند، تکنیک «گلوله برفی» برای پرداخت وام‌ها و قرض‌ها است. شما با این روش می‌توانید بدهی خود را مدیریت کنید و کم‌کم از دست آنها خلاص شوید.

جمع‌ بندی

در بالا درس‌های مالی و اقتصادی که می‌توان از سریال بازی مرکب یاد گرفت را بررسی کردیم. درست است که وضعیت شخصیت‌هاس اصلی داستان بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر از زندگی روزمره اغلب افراد جامعه است، اما این باعث نمی‌شود که درس‌هایی از آن نگیریم. چنین درس‌هایی که جنبه بصری و تصویری هم دارند، می‌توانند بهتر به خاطر سپرده شوند و ما را در سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی بهتر یاری کنند، مطمئنا این سریال جنبه‌های دیگری هم دارد اما ما در اینجا تنها به بررسی آموزه‌هایی پرداختیم که جنبه آموزش مالی دارند.

 

لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarco

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *