لوگو

سردرگمی‌های مدیران تازه کار

 

 

 

سردرگمی‌های پیش رو

سردرگمی‌های پیش روی مدیران تازه ‌کار در ابتدای دوران مدیریت ‌شان کمابیش مشابه است و تداوم یافتن این سر درگمی ‌ها و ابهامات در بلند مدت می‌ تواند به بهای عملکرد ضعیف و تصمیم ‌گیری ‌های مخربی تمام شود که در نهایت موجب برکناری مدیر تازه ‌کار خواهد شد، در ادامه به پنج مورد از مهم‌ترین و متداول ‌ترین آنها و اشتباهاتی که ممکن است در نتیجه تداوم این سردرگمی‌ها روی دهد اشاره خواهد شد.

1) نمی‌داند که دیگر یک کارمند نیست:

خیلی از مدیرانی که ارتقای درون سازمانی پیدا کرده و از موقعیت کارمندی به موقعیت مدیریت رسیده ‌اند به خوبی درک نکرده‌اند که دیگر یک کارمند معمولی نیستند و باید افکار، رفتارها و استراتژی ‌هایی متفاوت و متمایز از دوران کارمندی شان از خود بروز دهند.

2) می‌خواهد مقتدر و دانای کل باشد:

دخالت مستقیم مدیران در امور جزئی نتیجه ‌ای جز گرفتار شدن و شلوغ شدن سرشان نخواهد داشت و این برای مدیران تازه ‌کار یک عذاب بزرگ و غیر قابل تحمل خواهد بود. پس بهتر است که خود را بیهوده درگیر جزئیات کارها و امور نکرده و دست به تفویض اختیارات بزنند.

3) به دیگران مجال و فرصت عرض‌اندام نمی‌دهد:

فکر می ‌کند خودش می ‌تواند کارها را سریع تر و بهتر پیش ببرد و مطمئن تر است اگر همه کارها مستقیم زیر نظر او صورت پذیرد. حال آنکه این کار نتیجه ‌ای جز ایجاد مشغله و کاهش بهره ‌وری در پی ندارد. پس بهتر است بجای ماهی گرفتن برای کارکنان به آنها ماهی گیری بیاموزد.

4) نمی‌تواند بین انجام وظیفه و نظارت تعادل ایجاد کند:

بهتر است که مدیران تازه ‌کار با تدوین استراتژی ‌های هدفمند و خلاقانه از بار کاری ‌شان بکاهند و پس از آن بتوانند به وظایف نظارتی و تیم‌سازی شان بپردازند. گاهی مدیران نمی توانند در انجام وظیفه و نظارت بر اعضا تعادل ایجاد کنند و از یکی یا هر دو عقب می مانند.

5) با کارکنانش روراست و شفاف نیست:

مثلاً وقتی پروژه ای را به فردی واگذار می ‌کند در ذهن انتظار دارد که پروژه به بهترین شکل انجام شود و بهترین نتایج حاصل‌ آید اما این خواسته ‌ها را به زبان نمی ‌آورد و فکر می ‌کند که فرد خودش می ‌داند که چه باید بکند و مدیر چه توقعی از او دارد حال آنکه چنین نیست.

 

جهت مشاوره ایزو و مشاوره مدیریت با آریان گستر تماس حاصل فرمایید، اگر به دنبال فرا گرفتن مباحث مدیریتی و مشاوره و مطالعه در زمینه بهبود بهره وری می باشید، با ما همراه باشید.

02177942240-77959675

مشاوره مدیریت منابع انسانی تخصص ماست.

گواهینامه CE با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *