لوگو

روشهاي بهبود مداوم

روشهاي بهبود مداوم در سه نوع متفاوت موجود هستند :

روشهاي بهبود مداوم واكنشي  : در روشهاي بهبود مداوم واكنشي مشخصه يا پارامتر مورد نظر آنقدر تحت نظر قرار مي گيرد تا اطلاعات مفيدي كه حاكي از ايجاد تغيير در مورد آن باشد، بدست آيد . روشهاي واكنشي معمولاً فرصتهاي بهبود را نشان مي دهند ولي روش بهبود را مشخص نمي كنند . در مورد روشهاي واكنشي بهبود مداوم مي توان كنترل فرآيند آماري و كنترل كيفيت آماري را مثال زد .

روشهاي بهبود مداوم كنشي : در روشهاي بهبود مداوم كنشي وروديهاي موثر بر مشخصه يا پارامتر مورد نظر مورد تغييرات آگاهانه اي قرار مي گيرد و با  مشاهده تغييرات حاصل در خروجيها ( مشخصه يا پارامتر مذكور ) حالت بهينه تعيين و مشخص مي گردد . روشهاي كنشي معمولاً فرصتهاي بهبود را نشان     نمي دهند ولي روش بهبود را مشخص مي كنند . مثلاFMEA  يك روش كنشي بهبود مداوم است .

روشهاي بهبود مداوم واسطه : روش بهبود مداوم واسطه بين روشهاي واكنشي و روشهاي كنشي بهبود مداوم هستند . در اين روشها معمولاً فرصتهاي بهبود توسط يك روش واكنشي مشخص گرديده و روش بهبود توسط يك روش كنشي تعيين مي گردد . ارتباط بين روشهاي واكنشي با روشهاي كنشي معمولاً توسط روشهاي واسطه بهبود مداوم صورت مي پذيرد . روشهاي حل مسئله يك روش واسطه بهبود مداوم مي باشند .

جهت مشاور ایزو  مانند ایزو 9001 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

ما مشاوره مدیریت را تخصصی انجام میدهیم.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *