برخی دلایل رفتارهای نامطلوب کارمندان

برخی دلایل رفتارهای نامطلوب کارمندان

برخی دلایل رفتارهای نامطلوب کارمندان

برخی دلایل رفتارهای نامطلوب کارمندان را در متن زیر مطالعه بفرمایید:

وقتی با رفتار و عملکردی روبه‌رو هستیم که چندان رضایت‌بخش نیست، ابتدا باید دلایل و عوامل اصلی این عارضه را شناسایی کنیم، به‌طور کلی سه دلیل ممکن است باعث عملکرد نامطلوب یا رفتارهای نامناسب کارکنان شده باشد:

اول: ندانستن
دوم: نتوانستن
سوم: نخواستن

ممکن است کارمند مورد نظر به‌دلیل ندانستن و یا نبود(کمبود) دانش لازم و مهارت کافی موفق به برآوردن انتظارات و استانداردها نشده باشد، درچنین مواقعی، وظیفه مدیر تشخیص نیاز آموزشی کارمند و فرستادن او به دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی است که دانش و مهارت لازم برای انجام وظایف در حد استاندارد را به او بدهد.

اعتماد به نفس

دومین دلیل احتمالی عملکردهای نامطلوب کارکنان «نتوانستن» است. برای مثال ممکن است موانعی مثل کمبود اعتماد به نفس که یک مانع درونی است یا ناکافی بودن ابزار و امکانات که یک مانع بیرونی است باعث بروز عملکردهای غیر رضایت بخش شده باشد.

عملکرد مطلوب کارکنان

و بالاخره «نخواستن» هم می‌تواند سومین عامل و مانع عملکرد مطلوب کارکنان باشد،درچنین مواردی مدیر باید ریشه‌های نارضایتی کارکنان را کشف و آنها را حتی ‌الامکان برطرف کند،نکته بسیار مهمی که در این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد این است که ممکن است عملکرد غیررضایت بخش کارمند لزوما ناشی از اهمال و کم کاری او نباشد و عواملی خارج از کنترل او باعث نزول عملکرد شده باشند.

نتیجه:

برای اینکه این چرخه عملکرد کامل شود و به بیان دیگر بتوان مدیریت عملکرد شغل را انجام داد و آن را بهبود داد، باید چرخه عملکرد همواره در جریان باشد و در هر دوره به طورمداوم اهداف بازبینی و بازتعریف و بهبود داده شوند به این ترتیب می‌توانیم چرخه کسب‌ وکار را به حرکت و گردش درآوریم و سازمان را در مسیر توسعه و بهبود قرار دهیم.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

 Instagram :@Aryangostarcoشرکت آریان گستر

Summary
Article Name
رفتارهای نامطلوب کارمندان
Description
عملکرد مطلوب کارکنان و بالاخره «نخواستن» هم می‌تواند سومین عامل و مانع عملکرد مطلوب کارکنان باشد،درچنین مواردی مدیر باید ریشه‌های نارضایتی کارکنان را کشف و آنها را حتی ‌الامکان برطرف کند،نکته بسیار مهمی که در این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد این است که ممکن است عملکرد غیررضایت بخش کارمند لزوما ناشی از اهمال و کم کاری او نباشد و عواملی خارج از کنترل او باعث نزول عملکرد شده باشند.
Author
Publisher Name
آریان گستز
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *