لوگو

ترکیب متوازن کار و زندگی

 

 

 

شادکاری :

از پیش‌نیازهای مهم دستیابی به احساس شادی در محیط کار، ایجاد تعادل بین زندگی و کار است. باید همیشه بکوشید تا بهترین و کامل‌ ترین «خود» را هم در کار و هم در زندگی بروز دهید و در هرحال بر حفظ توازن آنها تاکید کنید چراکه حفظ تعادل بین این دو موضوع به هیچ عنوان از اهمیت یکی نمی کاهد. مثلاً اگر ۸ ساعت در شبانه‌روز بخوابید این خواب کافی سبب می شود تمرکزتان بر کار افزایش یابد. لذا خواب ۸ ساعته به هیچ وجه تلف شدن وقت و کاهش ساعات کاری تلقی نمی شود. در نقطه مقابل زمانی که برای عمل به وظایف کاری اختصاص می‌ دهید، تاثیر مستقیمی بر افزایش حس مفید و موثر بودن خواهد داشت و این چنین است که فرد از کار لذت می‌ برند و به شادکاری می‌ رسد.

نسخه منحصر به فرد خودتان را بپیچید

توصیه‌ها و نسخه‌های بسیاری برای موفقیت در کار و زندگی برای افراد پیچیده می‌ شود. بارها پیش آمده نسخه‌ ای که برای یک فرد، مفید و معجزه‌گر بوده برای سایرین بی‌اثر بوده است لذا باید آنچه برای شما موثر بوده و تمرکزتان را در کار و زندگی افزایش داده کشف کنید و آنرا جزو اولویت‌ های خود قرار دهید هرچند در این زمینه نیز نباید افراط کرد و از نسخه‌ های دیگر غافل شد در تجربه سال‌ها مدیریت در شرکت‌های بزرگ جهان  عوامل زیر بیش از هر چیز دیگری می‌ تواند به افزایش تمرکز افراد کمک کند:

1- مطالعه یک زمان در هفته
2- ورزش روزانه به مدت ۴۵ دقیقه
3- خوابیدن به مدت ۷ ساعت در شبانه‌روز
4- خوردن صبحانه و شام با اعضای خانواده
5- بیرون‌رفتن با همسر حداقل ۴ بار در سال
6- تعطیلات دو هفته‌ای به همراه همسر، فرزندان و والدین یک بار در سال.

تقویم‌اجرایی منظم داشته باشید

یکی از ضروریات برقراری رابطه مطلوب بین شما و کارکنان، داشتن یک تقویم اجرایی مبتنی بر آنچه باید انجام دهید، خواهد بود. با داشتن چنین تقویمی که در طراحی آن به جزئیات مختلفی از جمله زمان لازم برای گذراندن وقت با خانواده، دوستان و کارکنان توجه شده، مدیران می‌توانند هم برای خود به یک وضعیت متوازن بین زندگی و کار دست یابند و هم به کارکنانشان کمک کنند تا به چنین تعادل شادکننده‌ای بین زندگی و کارشان دست یابند.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *