جملات کلیدی؛ راز موفقیت مدیران موفق
اگر می خواهید از یک مدیرخوب به یک مدیر فوق العاده تبدیل شوید…
مدیران دوست دارند بدانند با هر یک از ردههای مختلف سازمان چگونه ارتباط برقرار کنند، و چه مقدار وقت خود را به آنان اختصاص دهند، چگونه به سرعت تصمیمگیری کنند، چگونه تیم خود را بسازند تا در میدانهای پرچالش، بهترین نتایج را بگیرند، چگونه قدرت اقناع و ترغیب خود را افزایش دهند تا دیگران، تصمیمات آنها را به اجرا درآورند، و در نهایت، چگونه با خلاقیت و نوآوری در سازمان، سازمانی بالنده پدید آورند .
رهبران بزرگ تجارت، میدانند که نحوه برخورد آنها با کارمندان تاثیر زیادی بر ایشان دارد. شما به عنوان یک رهبر کسب و کار، میتوانید با استفاده از عباراتی که در ادامه میخوانید، به طور منظم هر روز این تاثیر را بهتر سازید. رهبران موفق از این رویکرد استفاده میکنند زیرا نگرش مثبتی دارند و میدانند که چگونه روابطی قوی و پایدار با کارمندان خود ایجاد کنند. مدیران توانمند، با کارمندان خود همراه و همکار هستند و در مقابل احترام، اعتماد و وفاداری آنها را دارند. آنها به طور واقعی با کارکنان خود ارتباط دارند و آنها را در کارها دخالت و مشارکت میدهند و این احساس را به کارکنان میدهند که باارزش و مورداحترام هستند.
با تکرار این عبارات که هر مدیر موفقی در هر روز با خود میگوید ، از یک مدیرخوب به یک مدیرفوقالعاده تبدیل بشوید:
* شما چه فکر میکنید؟
کارکنان شما یک منبع پایانناپذیر از ایده هستند که ممکن است بسیاری از آنها هرگز به ذهن شما نرسیده باشد. هنگامی که از آنها بخواهید که نظرات و ایدههای خود را بگویند، به آنها میگویید که ایدههای آنها برای شما ارزشمند است.
* به شما اعتماد دارم.
هر کارمندی میخواهد احساس کند که توانسته است اعتماد رئیس خود را جلب کند. هنگامی که کارکنانتان بدانند که به آنها اعتماد دارید ، با کار خوب، وفاداری و اعتماد خود به شما پاسخ خواهند داد.
*مطمئنم که توانایی انجام آن را دارید.
هنگامی که کارکنان احساس کنند که شما به تواناییهای آنها اطمینان دارید، اعتماد به نفس آنها بهبود مییابد و احتمال اینکه به اهداف خود دست یابند، افزایش مییابد.
*تقصیر تو نیست.
گاهی اوقات مشکلات رخ میدهند و کارکنان نیز هیچ کاری نمیتوانند برای جلوگیری از آنها انجام دهند. در شناسایی اینگونه شرایط سریع عمل کنید و زمانی که رخ دادند به کارکنان خود اجازه دهید بدانند که آنها را به دلیل اینگونه اشتباهات سرزنش نمیکنید.
* به شما افتخار میکنم.
چه کسی دوست ندارد که والدین یا رئیسش به او، کارش و موفقیتهایش افتخار کند؟ هیچگاه از اینکه به کارکنان خود بگویید که به آنها و کارشان افتخار میکنید، طفره نروید.
*لطفا.
هیچ کارمندی دوست ندارد که به او دستور داده شود. شما حتی در مقام رئیس هم باید هنگام درخواست از کارمندانتان برای انجام کاری، آن را مودبانه درخواست کنید.
* ممنونم.
مطالعهای که روی تعدادی کارکنان انجام شد، نشان داد که از میان 58 درصد از کارمندان به ندرت (اگر نگوییم هرگز) برای کار خوبی که انجام دادهاند، از آنها تشکر نشده است. رهبری باشید که در ستایش و تشویق و تشکر از دیگران، سخاوتمند است، کارکنان به خاطر این ویژگی از شما قدردانی خواهند کرد.
*هیچ کس کامل و بی عیب نیست.
به جای سرزنش کارکنان خود زمانی که اشتباهی را مرتکب میشوند ( که فقط باعث میشود تا از انجام هر کاری فراتر از حداقل موردنیاز و ورای وظایف خود در آینده خودداری کنند)، اجازه دهید بدانند که شما درک میکنید که اشتباه پیش میآید و درصورتی که از این اشتباهات درس بگیرند شما آنها را حمایت میکنید.
*برای کمک به شما چه کاری میتوانم انجام دهم؟
کارکنان شما به دنبال حمایت شما هستند. با پرسیدن اینکه چه کاری برای کمک به آنها میتوانید انجام دهید، به وضوح نشان میدهید که شما کسی هستید که آنها میتوانند در صورت نیاز روی او حساب کنند.
* اشتباه کردم.
هیچ کارمندی برای رئیسی که اشتباه خود را حاشا میکند و یا میخواهد که آن را به گردن بقیه اعضای تیم بیندازد، احترام قائل نیست. احترام کارکنان خود را با پذیرفتن اشتباهات خود و سپس انجام هر کاری که برای جبران آن لازم است، بدست آورید.
جهت مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675
مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.
مشاوره استراتژی با آریان گستر
در مسیر موفقیت با ما همراه باشید