لوگو

رابطه بین استراتژی، وسوسه و هوس بازی

 

 

تمایل به آزمودن

یکی از اندیشمندان مدیریت می گوید شرکتی که استراتژی ندارد تمایل به آزمودن هر پیشنهادی دارد، و این یعنی آغاز پراکندگی منابع، سر درگمی کارکنان، گیج شدن مدیران،اما برعکس، سازمانی که استراتژی دارد، می تواند در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز ایستادگی کند.

تفاوت دو سازمان

تفاوت این دو سازمان در چیست؟ اولی (سازمان هوس باز سر به هوا) به راحتی بله می گوید و دومی (سازمان با انضباط استراتژیک) به راحتی «نه» می گوید.
در زندگی شخصی و در کشورداری نیز اوضاع چنین است. کشور/شخصی که استراتژی ندارد هر چیزی را می آزماید و هر چیزی را مزمزه می کند و ناتمام باقی می گذارد، بر هیچ چیزی تمرکز نمی کند. از این شاخ به آن شاخ می پرد. همیشه در حال کار کردن و زحمت کشیدن است اما به جایی نمی رسد.

سوال:

ممکن این سوال پیش بیاید که بنابراین سازمان هایی که دارای استراتژی هستند بسیار منضبط عمل می کنند و ممکن است دچار تصلب شوند و درجه نوآوری و ریسک پذیری آنان کاهش پیدا کند؟!

پاسخ:

منفی است. سازمان ها/کشورها/اشخاص دارای استراتژی خلاق، نوآور، آزمایشگر، تجربه ورز هستند اما در چارچوب استراتژی. به شرکت های بزرگ جهان نگاه کنید مانند آمازون و یا وال مارت. هم استراتژی مشخصی دارند و هم اینکه تجربه ورز هستند. اما به پیشنهادهایی بله می گویند که در راستای استراتژی آنان باشد،موفقیت حاصل تمرکز بر یک نقطه درست است و استراتژی آن نقطه درست را به شما می دهد و انضباط به شما کمک می کند که متمرکز بمانید.

سخن آخر:

نقطه تمرکز خود را انتخاب کنید، منضبط بمانید و از پیشنهادهایی که مرتبط است با نقطه تمرکز خود با آغوش باز استقبال کنید و قدرتمندانه وسوسه هوس بازانه پیشنهادهای پراکنده را کنار بگذارید.

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE اروپا

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *