لوگو

دسته بندی طرح ریزی های استراتژیک شرکتها

 

با چه رویکردی استراتژی شرکتتان را تدوین می کنید؟

برای مقابله با شکست های گذشته، استراتژی شرکت را طرح ریزی می کنید یا برای ساختن آینده؟

 

شرکت ها از نظر طرح ریزی استراتژیک در طبقات ذیل دسته بندی می شوند:

دسته ای از شرکتها ، استراتژی را برای رفع مشکلاتی که در گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده اند ، طرح ریزی می کنند تا از مشکلاتی که از گذشته همچون بختک و کابوس با آنها همراه بوده، نجات یابند؛

این دسته از شرکتها به ترمیم کنندگان گذشته معروفند.

 

دسته دوم از شرکتها، استراتژی را با نیت و هدف رهایی از مشکلات رقابتی فعلی با رقبا تدوین می کنند تا خودشان را از شرایط فعلی که چندان هم مساعد نیست رها سازند و بتوانند بقای خود را تضمین نمایند؛

این دسته از شرکتها به تقویت کنندگان وضع فعلی معروفند.

دسته سوم از شرکتها با پیش بینی و رصد روند های آتی، سعی می کنند با طرح ریزی مدیریت استراتژیک تطابقی، از روند ها و موج های مثبت احتمالی آینده سود ببرند؛

این دسته از شرکتها به فرصت طلب ها معروفند.

 

دسته چهارم، شرکتهایی هستند که با طرح ریزی استراتژیک خود ، آینده سازی می کنند و حتی روندهای جدیدی را به نفع خود خلق می کنند.

این دسته از شرکتها به آینده سازان معروفند.

 

رویکرد شما چیست؟

شرکت شما با چه رویکرد و نیتی ، استراتژی اش را طرح ریزی می کند؟؟

کدامیک هستید؟ ترمیم کننده؟ ، یا تقویت کننده؟، یا فرصت طلب؟ و یا آینده ساز؟

برای مشاوره در مورد طرح های استراتژیکی و تغییر های بنیادین در شرکت یا سازمان خود و همچنین سیستم های مدیریتی مانند ایزو 9001 می توانید با کارشناسان مشاوره ایزو تماس بگیرید.

در مسیر موفقیت همراه ما باشید.

021-77942240-77959675

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *