لوگو

داستان يكی از ۱۰۰ طرح پولساز قرن بیستم

 

 

 

بيك در سال‌هاي اوج خود روزانه ۱۵ ميليون فروش داشت و تا پايان قرن بيستم نزديك به ۱۰۰ ميليارد از اين نوع خودكار به فروش رسيد،قلم‌هاي قبل از بيك داراي نوك بلبرينگي شكل بودند كه باعث پخش شدن جوهر روي سطح و در نتيجه دير خشك شدن آن مي‌شد،ابتدا برادران بايرو قلمي را ابداع كردند كه قابل استفاده بر روي سطوح نرم بود. زود خشك مي‌شد و مي‌شد با آن حتي بر روي ورق روزنامه‌ها چيزي نوشت.

هواپيماهاي جنگنده

در ۱۹۴۳ نيروي هوايي انگلستان نياز به خودكاري داشت كه جوهر آن در ارتفاعات كوهستاني و حتي داخل هواپيماهاي جنگنده در آسمان نشت نكند بنابراين شركت بيك فرانسه طرح ساخت خودكار راحت، ارزان، يك بار مصرف و با استفاده از پلاستيك فشرده را ارائه كرد،به دلیل هم‌زمان شدن با دوران جنگ، ابتدا بيك را خودکار اتمی نامیدند خودكار بيك در دهه ۱۹۵۰ توانست كل بازار اروپا را تصرف كند در ۱۹۵۶ وزارت آموزش فرانسه اجازه داد تا دانش‌آموزان به جاي خودنويس از خودكار بيك استفاده كنند و اين امر سبب گسترش يكباره مصرف بيك شد.

جوامع غير اروپايي

خودكار بيك در مراحل بعدي با طراحي متفاوت به ساير كشورها بويژه جوامع غير اروپايي صادر شد. از جمله موارد تكامل آن مي‌توان به تنوع رنگ‌ها و نيز تغيير در شكل ظاهر آن اشاره كرد طراحي شش وجهی بدنه بیک کریستال باعث بهبود مصرف پلاستیک خام و همچنین کنترل دقیق‌تر خودکار در دست به هنگام نوشتن می‌شود برای یکسان شدن فشار هوا در داخل و خارج بدنه، سوراخ کوچکی در بدنه خودکار تعبیه شده است.

بلعیده شدن توسط کودکان

همچنین از سال ۱۹۹۱ سوراخی در درپوش خودکار جهت کاهش خطر خفگی در صورت بلعیده شدن توسط کودکان، ایجاد شد شركت بيك امروزه علاوه بر خودكار در زمينه توليد محصولات ورزشي نظير تخته موج‌سواري و حتي تيغ ريش‌تراشي، فندك و عطر نيز فعال است.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *