لوگو

جلوگیری از وقوع حریق

 

 

 

بیشتر حریق های ساختمانی عوامل ساده ای دارند و می توان با اقدامات ساده از وقوع آن ها جلوگیری کرد،در زیر به مهم ترین آن ها اشاره شده است:

سیلندرهای گاز مایع

اطمینان حاصل کنید سیلندرهای گاز مایع و سایر مواد قابل اشتعال بدرستی انبار شده باشند،LPG می بایست در بیرون از ساختمان در محیطی امن و با تهویه مناسب انبار شوند،مواد قابل اشتعال از قبیل حلال ها و چسپ ها می بایست در ظروف فلزی درسته نگهداری شوند.

درپوش سیلندر

توزیع کنندگان سیلندرهای گاز مایع LPG می بایست درپوش سیلندر را زمانی که مورد استفاده قرار نمی گیرند ببندند،همچنین اطمینان حاصل کنید انبار به طور کافی تهویه می شوند و در صورتی که لازم نیست LPG در آن ها نگهداری نکنید.

تجهیزات و اتصالات

اطمینان حاصل نمایید تجهیزات و اتصالات به خوبی نگهداری می شوند،اتصالات و شلنگ های آسیب دیده یا اتصالات به شدت خطرناک هستند؛چراکه براحتی منجر به نشتی در شرایط سخت و خشن ساختمانی می شوند.

نشت

در صورت وجود هر گونه شکی که LPG در حال نشت است استفاده از آن را متوقف و آن را کنترل کنید،نشت ها می توان با استفاده از صدای نشت،بوئیدن شناسایی شوند،اما پرهیز از استفاده شعله،تنها زمانی روشن کنید که مطمعن هستید هیچ نشتی وجود ندارد.

کارهای گرم

قوانین روشنی در کارهای گرم چون جوش کاری را رعایت کنید،سیستم های مجوز کار اغلب مناسب هستند،بویژه اطمینان حاصل کنید که کپسول های اطفاءدر دسترس هستند و جرقه ها و گرما نمی تواند منجر به آتش گرفتن مواد در اطراف گردند،بعد از آنکه کار پایان یافت(معمولا یک ساعت بعد)کارگاه را کنترل کنید  اطمینان حاصل کنید که آتش درون سوز(بدون شعله سوختن)وجود نداشته باشد.

سعی کنید سطح کارگاه را مرتب نگهدارید و از زباله دان استفاده کنید.
مواد قابل احتراق غیر ضروری

از نگهداشتن مواد قابل احتراق غیر ضروری چون پلی استیرن خودداری کنید و آن هایی را که لازم هستند بدور از منابع افروزش قرار دهید،آنچه مورد نیاز کارگاه است از انبار آورده می شود محدود گردد.

احتیاطات خاص

نیاز به احتیاطات خاصی که در محیط های با اتمسفر مواد قابل اشتعال گسترش یابد،از قبیل استفاده حلال های فرار یا چسپ ها در مناطق سرپوشیده.

سوزاندن ضایعات

هر جائی که امکان پذیر است از سوزاندن ضایعات در سطح کارگاه خودداری کنید،هرگز از بنزین و تسریع کننده ها برای شروع حریق یا گسترش آن استفاده نکنید.

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *