توصیه‌هایی به کارکنان و مدیران برای غلبه بر استرس کرونا

♦همه مدیران و کسب‌وکارها خودشان را برای تحولات ناشی از تکنولوژی آماده کرده‌اند یا دارند آماده می‌کنند،مثل اتوماسیون،هوش مصنوعی و روباتیک. اما هیچ‌کس خودش را برای یک بیماری همه‌گیر جهانی آماده نکرده بود؛ ویروسی که با آمدنش، مدل‌های کسب‌وکار،سفرهای هوایی و معادلات زنجیره‌های تامین را سخت تحت‌تاثیر قرار داد.

کنفرانس‌های جهانی

♦هیچ‌کس نمی‌داند این اتفاق،چه اثرات اقتصادی ماندگاری خواهد داشت،آیا به مرور کمرنگ خواهد شد یا افزایش خواهد یافت تا جایی که شرکت‌ها مجبور شوند کارکنان را به خانه‌هایشان بفرستند و همه،دورکاری کنند؟ بسیاری از شرکت‌های بزرگ،همین حالا گردهمایی‌های خود را لغو کرده‌اند یا برای جلوگیری از شیوع این بیماری، از حضور در کنفرانس‌های جهانی سر باز زده‌اند،از جمله فیس‌بوک و مایکروسافت،این اتفاق دارد هوش هیجانی همه ما را به چالش می‌کشد،همان‌طور که داروین می‌گوید: «این قوی‌ترین و باهوش‌ترین موجودات نیستند که بقا می‌یابند بقا، متعلق به کسانی است که بیشتر از همه با تغییر سازگارند.»

روحیه «خوش‌بینی»

♦وظیفه مدیران این است که با کارکنان همدلی کنند، روحیه «خوش‌بینی» را در محل کار تقویت کنند و مهم‌تر از همه، انعطاف‌پذیر باشند. اینها کمک می‌کند که از این بحران به سلامت بیرون بیایند. فراموش نکنید که این اتفاق، همه را تحت‌تاثیر قرار داده است، با یادآوری این نکته که همه در شرایط مشابهی قرار دارند، می‌توانید بر استرس و بدبینی که روی قوه تصمیم‌گیری‌تان تاثیر مخرب دارد، غلبه کنید.

انعطاف‌پذیر باشید

♦دوم، خلاق باشیدtبه لطف تکنولوژی، امکان دورکاری از همه جا وجود دارد،می‌توانید کنفرانس‌های ویدئویی، ایمیل و چت‌های آنلاین را جایگزین ملاقات‌های حضوری کنید و در نهایت،انعطاف‌پذیر باشید،اگر شرکت برای فصل تابستان برنامه‌ای دارد، به‌جای لغو کردن آن،یک رویکرد جدید اتخاذ کنید: رویکرد «ببینیم چه می‌شود»،سیاست‌هایی اعمال کنید تا کارکنان بدانند چه زمانی باید سر کار بیایند و چه زمانی می‌توانند در خانه بمانند.

فروشندگان یا مهمان‌های کاری

♦به جای دعوت از فروشندگان یا مهمان‌های کاری، آنها را از طریق ایمیل یا سایر ابزارهای ارتباطی در جریان کارها قرار دهید،این روزها تغییراتی در نحوه انجام کارها ایجاد شده که همه را گیج کرده است. به همین خاطر، با کارکنان همدلی و از آنها به خاطر اینکه درک می‌کنند و در کنار شما هستند، قدردانی کنید،این احساسات مثبت کمک می‌کند که راه‌حل‌ها و ایده‌های بهتری به ذهنتان برسد.

عبور از این بحران

♦به خود و کارمندانتان یادآوری کنید که همه با هم هستید و با هم،راهی برای عبور از این بحران و حرکت رو به جلو پیدا خواهید کرد،همه این اقدامات، مصداق هوش هیجانی بالا هستند.

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.

با شماره های زیر تماس بفرمایید
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

@Aryangostarcoشرکت آریان گستر

Summary
Article Name
توصیه‌هایی به کارکنان و مدیران
Description
روحیه «خوش‌بینی» ♦وظیفه مدیران این است که با کارکنان همدلی کنند، روحیه «خوش‌بینی» را در محل کار تقویت کنند و مهم‌تر از همه، انعطاف‌پذیر باشند. اینها کمک می‌کند که از این بحران به سلامت بیرون بیایند. فراموش نکنید که این اتفاق، همه را تحت‌تاثیر قرار داده است، با یادآوری این نکته که همه در شرایط مشابهی قرار دارند، می‌توانید بر استرس و بدبینی که روی قوه تصمیم‌گیری‌تان تاثیر مخرب دارد، غلبه کنید.
Author
Publisher Name
مشاوره ایزو
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *