تعهد مديريت
در ذیل نمونه ای از توضیحات در مورد تعهد به سیستم مدیریتی کیفیت ایزو 9001 را می بینید.
مديريت شركت با طراحي و استقرار شبكهاي از فرآيندهاي فعال در شركت و با تعيين راهكارهاي مناسب و تعريف شبكة اطلاعاتي مابين فرآيندها توانسته است ابزارهاي مناسبي فراهم آورد كه بوسيلة آنها از استقرار “سيستم مديريت كيفيت” و نيز بهبود مستمر اثر بخشي آن اطمينان حاصل نمايد.
بخشي از ابزارهاي فراهم شده ذيلاً شرح داده ميشود.
الف) انتقال و تفهیم اهمیت برآورده شدن خواسته های مشتری و همچنین الزامات قانونی از طریق امور بازاريابي و فروش هنگام اخذ يك پيشنهاد، سفارش يا عقد قرارداد، و طبق مكانيسم تعريف شده در فرآيند “بازاريابي و فروش” الزامات اخذ شده را به امور مهندسي منعكس نمايد. در امور مهندسي الزامات در فرم “برگه دادههاي مشتري” ثبت ميگردد. اگر ابهامي وجود داشته باشد و يا اطلاعاتي است كه مشتري از آن بياطلاع است، امور مهندسي براي روشن شدن موضوع، از طريق امور “بازاريابي و فروش” نظر مشتري را جويا ميشود. شرح كامل چگونگي اخذ الزامات مشتري در فرآيند “بازاريابي و فروش” تشريح شده است.
ب) مديريت شركت با تعيين خط مشي كيفيت تعهد خود را نسبت به جلب رضايت مشتري، استقرار و بهبود مستمر “سيستم مديريت كيفيت” اعلام داشته است. متن خط مشي كيفيت تصويب شدة شركت در بخش پنجم نظامنامه آمده است.
ج) اهداف كيفيت بصورت زير تعيين ميگردد:
هر سال از طرف واحد مديريت كيفيت از امورهاي ذيربط خواسته ميشود كه اهداف كيفي سال بعد امور مربوطه را پيشنهاد نمايند. امورها با مد نظر قرار دادن بهبود مستمر فعاليت فرآيندها، اهدافي را تعريف نموده و پيشنهاد مينمايند. اهداف پيشنهاد شده در واحد مديريت كيفيت بررسي و تجزيه و تحليل ميشوند. سپس با مديران هر امور موضوع بررسي ميگردد. و تعدادي از اهداف تعيين گرديده و با تصويب مديريت به امورهاي ذيربط ابلاغ ميگردد
برای مشاور ایزو و مشاوره ایزو 9001 با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید.
02177942240-77959675