لوگو

تعدیل نیرو و تخریب اعتماد

 

 

 

یکی از خصوصیات برجسته رهبران و مدیران، توانایی اعتماد آفرینی و نگهداری آن است. آفرینش اعتماد در سازمان کار ساده ای نیست بر اثر گذشت زمان و ایجاد ارتباط عمیق و جلب توجه کارکنان این اعتماد به وجود می آید در فضای این اعتماد آفریده شده مدیریت کردن بسیار ساده تر می شود ومیزان خلاقیت و آفرینش کارکنان به میزان بالایی رشد می کند.

ارتباطلات و اعتماد

کارکنان، ارتباطلات و اعتماد ایجاد شده به عنوان گنجینه های سازمان محسوب می شوند هر چند هنوز هستند رهبران و مدیرانی که به کارکنان به چشم دارایی مالی نگاه می کنند نه گنجینه شرکت اما رهبری و مدیریت کردن بدون اعتماد، کاری بسیاردشوار و پر از تنش و چالشهای گوناگون است و متاسفانه در ایران بسیار مدیران و رهبرانی دیده می شود که شرکت خود را “روزگذر” اداره می کنند.

فضای پر التهاب

از طرفی در این فضای پر التهاب اقتصاد و روزهای سخت صنعت ایران علی الخصوص برای صنایع وابسته به خودرو، به دلیل تعدیل های مکرر و ناخواسته نیروی انسانی، اعتماد کارکنان به سازمانها به شدت از بین رفته است. اعتماد یکی از آن چیزهای شکننده ای است که آفرینش آن بسیار دشوار و از دست دادن آن آسان است.

فضای بی اعتمادی

مدیریت کردن در این فضای بی اعتمادی که به دلیل تعدیل نیرو و عدم پرداخت های به موقع، به وجود آمده است. کار بسیار دشواری است به خصوص وقتی شمار زیادی از کارکنان نگران از دست دادن کار خود باشند. نبود اعتماد سبب افت عملکرد میشود، زیرا سرمایه معنوی شرکت ضعیف می شود.

برنامه تعدیل نیروی انسانی

با اجرای برنامه تعدیل نیروی انسانی روابط فرهنگ داخلی شرکت به شدت عوض می شود، اصول ارزشی متحول می شوند و اعتماد از بین می رود. همه کم کم نگران از دست دادن کار و به خطر افتادن آینده رابطه خود با شرکت می شوند. و البته باید بدانیم که این پدیده درشرکت های کوچک و بزرگ و در همه جای دنیا رخ می دهد.

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره در امر مدیریت با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *