لوگو

تردید نسبت به نیت مدیران

تردید نسبت به نیت مدیران از موارد مهم در سازمان ها می باشد که می توانید در متن زیر مشاهده بفرمایید:

 

طرح یک مسئله:

یکی از دغدغه هایی که اخیراً ذهن مرا مشغول کرده این است که چرا کارکنان سازمان ها به مدیران و تصمیمات مدیران اعتماد ندارند و تقریباً همه این تصمیمات را با عینک بدبینی تفسیر و تعبیر می کنند؟

خطای اسنادی:

در میان خطاهای ادراکی که بعضاً گریبان همه ما را می گیرد، خطایی وجود دارد که آن را خطای اسناد یا خطای نسبت دادن می نامند؛ مثلاً کسی در حین عبور از لابلای صندلی های یک سالن نمایش، پای ما را لگد می کند و ما بجای آنکه این رفتار را به عجله و استرس و نگرانی او برای حضور در جای دیگر نسبت دهیم، آن را ناشی از بی ادبی و بی مبالاتی او تلقی می کنیم یا رفتارهای مبهم دیگران را به دشمنی و عداوت آنها نسبت به خودمان ربط می دهیم.

وقتی اعتماد در میان نیست:

امروزه، این اتفاق در تعاملات فی‌مابین مدیران و کارکنان هم رخ داده است. مدیران ما در شرایط دشوار کنونی کار سختی در پیش دارند تا آب رفته را به جوی بازگردانند و اعتماد و امید از دست رفته کارکنان را احیاء کنند. تا وقتی کارکنان به مدیران اعتماد نکنند و اقدامات و تصمیمات آنها را خوش‌بینانه تفسیر ننمایند، نباید انتظار داشته باشیم که از سازمان های ما صدای اتحاد و تفاهم و همدلی به گوش برسد و برنامه ها و سیاست های مدیران، از سوی کارکنان جدی گرفته شده، باور شود و اجرایی گردد.

نتیجه گیری راهبردی :

امید و اعتماد، گمشده بزرگ سازمان های ما است. به نظر من، افزودن بر صداقت و شفافیت، کاستن از پنهان کاری، وفای به عهد، کم کردن فاصله و پرتعداد کردن گفتگوهای رو در رو، ابزارهای خوبی برای کاهش این شکاف هستند.

 

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *