لوگو

در چه مواقعی برگزاری جلسه مطلوب نیست

 

 

در مواقع زیر بهتر است جلسه ای برگزار نکنید:وقتی آمادگی برای جلسه ندارید و یا زمان کافی جهت آمادگی برای جلسه را ندارید با اینکه این قانون ساده به نظر می رسد ولی واقعا اغلب مدیران آن را رعایت نمی کنند وقتی برای جلسه و نتایج مورد انتظارتان آمادگی ندارید قطعا جلسه به انحطاط کشیده می شود و باید چندبار تکرارش کنید تا نتایج لازم را بدست بیاورید.

انتقال مطالب

وقتی برای انتقال مطالب می توان از روش های دیگری (به عنوان مثال ایمیل، تلفن و … ) استفاده کرد وقتی موضوع مورد نظر شما ارزش زمان همه ی افراد را ندارد وقتی موضوع مرتبط با یک یا چند نفر است فقط از آنها برای شرکت در جلسه دعوت کنید. شاید این موضوع هم به نظر بدیهی بیاید اما در بسیاری از موارد ما از این قانون تبعیت نمیکنیم.

درگیری با مشکل

وقتی اعضای گروه تان به خاطر درگیری با مشکل دیگری آشفته هستند و برای حل آن نیاز به تمرکز دارند وقت آنها را برای موارد کم اهمیت تر در جلسه تلف نکنید اجازه دهید مسئله به پایان برسد سپس درخواست جلسه کنید. تشخیص این اولویت ها با شماست. یادتان باشد منظور من درگیری های روزمره کار نیست، آنها همیشه هستند. مسائل خاص مدنظراست وقتی موضوع جلسه بررسی مسائل شخصی است که به صورت فرد به فرد بهتر است حل می شود، مانند جمع آوری اطلاعات درباره ی عملکرد ضعیف یکی از کارمندان.

نظرسنجی

وقتی لازم است نظر تعدادی از افراد را جویا شوید در چنین حالتی به جای آنکه از افراد بخواهید در جلسه ای بازخوردهای خود را ارائه دهند اغلب بهتر است یک نظرسنجی انجام دهید تا داده های لازم جمع آوری شوند و یا اینکه خودتان به سراغ آنها بروید و نظرات آنها را جمع آوری کنید همان گونه که مطالعات بسیاری نشان داده اند، وقتی بازخورد افراد را در موقعیت گروهی جویا شوید دچار «ذهنیت گروهی» می شوند و دیدگاه های جدید، انگیزه بخش، چالش برانگیز و اغلب بهترین دیدگاه ها در شلوغی جلسات از دست می روند، زیرا هیچ کس نمی خواهد از هنجار گروه منحرف شود و وضعیت موجود را بر هم بزند.

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *