لوگو

برنامه ریزی اجرائی

 

 

 

یک برنامه اجرائی چگونگی اعمال استراتژی ها و برنامه اجرائی آن را مشخص می نماید،تام پیترز در کتاب در جست و جوی بهترین ها ادعا کرده است که اجرای طرح یعنی همه چیز بهترین طرح استراتژیک اگر اجرا نشود کاملا بی ارزش است،اجرای موفقیت آمیز هر طرح استراتژیک به ویژه استراتژی های  منابع انسانی که مستقیما بر سرنوشت خدمتی افراد اثر می گذارد،باید در مسیر انتظارات و در راستای باورهای اکثریت کارکنان سازمان باشد.

فرهنگ سازمان

بنابراین همانگونه که در بحث فرهنگ سازمان مطرح شده است اگر استراتژی سازمان با باورهای غالب کارکنان،به ویژه سرپرستان که حلقه اتصال مدیران با کارمندان و کارگران هستند،همسو نباشد امکان اجرای موفقیت آمیز طرح استراتژیک منابع انسانی چندان مورد انتظار نخواهد بود.

طرح راهبردی منابع انسانی

برای اینکه یک طرح راهبردی منابع انسانی به طور مؤثر اجرا شود نیاز به برنامه ریزی اجرائی دقیق،تخصیص منابع برای اجرا و ساختار سازمانی مناسب است،حتی برای استراتژی هایی که به قول مینتزبرگ خلق الساعه و ناشی از تراوشات ذهن خلاق هستند،برنامه ریزی اجرائی ضروری است.

چهار حوزه اصلی

برنامه ریزی اجرائی منابع انسانی در راستای استراتژی های منابع انسانی در چهار حوزه اصلی که به عنوان چهار زیر مجموعه سیستم مدیریت منابع انسانی مطرح گردیده،انجام می شود.

1- برنامه ریزی جذب،تامین و یا تعدیل منابع انسانی متناسب با استراتژی ها

2- برنامه ریزی بهسازی منابع انسانی که طبعا شرایط بازار کار با این برنامه را سبک و یا سنگین می نماید.

3- برنامه ریزی نگهداری منابع انسانی با توجه به نوع استراتژی جبران خدمات توصیه شده در فرایند طرح ریزی.

4- و بالاخره برنامه ریزی چگونگی  بکارگیری منابع جذب شده،آموزش یافته و نگهداری شده در راستای استراتژی های نظام مدیریت منابع انسانی.

لازم به ذکر است که در هر چهار زیر مجموعه،توجه به روابط کار در سازمان و بهبود بخشیدن به فضای روانی سازمان باید مورد تاکید باشد و به این نکته توجه شود که برای انسان ها برنامه ریزی می شود و باید تمام ابعاد آن انسانی باشد.

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *