لوگو

5 قدم ساده در یک برنامه بازاریابی یا مارکتینگ پلن

5 قدم ساده در یک برنامه بازاریابی یا مارکتینگ پلن را می توانید در متن زیر مزالعه بفرمایید:

1- شناسایی مزیت های محصول

تمامی مزیت ها را بنویسید (تمامی مزیت هایی که برای مشتری وجود داره، نه فقط ویژگی های محصول)مثال:ویژگی های تلویزیون مانند ابعاد، اتصال به اینترنت و …

اگرچه بر اساس ویژگی محصول انتخاب صورت می گیرد، اما بر اساس ویژگی محصول خرید انجام نمی شود.

مثال:سایت فروش بلیط هواپیما

-ویژگی محصول: توضیحات در مورد پروازها، مقایسه قیمت ها و…

-مزیت:در آن توضیحاتی در مورد مکان های توریستی آمده است.

2- تشخیص مشکلاتی که محصول شما آنرا حل می کند
3- احساسات را تحریک کنید

(احساسات مانند: ترس، غرور، شادی، گناه، حسادت و…)انتخاب ها منطقی و براساس ویژگی هاست، اما نکته کلیدی این است که: خریدها براساس احساسات انجام می شود.

انتخاب ها بر اساس ویژگی ها ست. عقلانی و منطقی اما خرید بر چه اساسی است؟ خرید هم بر اساس احساسی مانند ترس برای خانواده شکل می گیرد.

4- شناسایی مخاطب هدف

– اطلاعات مربوط به مشتری ایده آل (پرسونای مخاطب) را بنویسید. (جنسیت، سن، درآمد، وضعیت تاهل، شغل، سفر، فرزندها، روش زندگی، محل ژندگی، مسکن، علایق و تفریح…)
این اطلاعات با جزییات بیشتر می تواند دقت شما را بیشتر کند.

جزییاتی مانند:

-اهل رستوران رفتن است؟ خودش آشپزی می کند؟ چه نوع غذایی دوست دارد؟
-چه کتابهایی مطالعه می کند؟
-چگونه جستجو می کند؟ چگونه آموزش می بینند؟

5- حضور داشتن در مکانهایی که مخاطب حضور دارد

– در کجا می توان این افراد را پیدا کرد؟
– برای تفریح به کجا می رود؟
– وقت خود را بیشتر درکجا می گذراند
– کجا خرید می کند؟
– کدام رستوران می رود؟
– اهل کدام شبکه های اجتماعی هست؟ در کدام گروه ها عضو هست؟
– چه مجلات و روزنامه هایی مطالعه می کند؟
– از این طریق می توانید درجایی باشید که تعداد زیادی از مخاطبین شما هستند.

#مقاله_های_مدیریتی
#طرح_بازاریابی

 

 

جهت مشاوره ایزو و بالا بردن سیستم کیفیت سازمان خود می توانید با کارشناسان آریان گستر تماس بگیرید.
02177942240-77959675

گواهینامه CE  اروپا از تخصص های ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر
مشاور ایزو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *