لوگو

بازاریابی بین الملل و راهکارهای ورود به بازارهای جهانی

در متن زیر مطالبی در مورد بازاریابی بین الملل و راهکارهای ورود به بازارهای جهانی را مطالعه بفرمایید:

 

 

قسمت بعدی
سهم ایران در بازاریابی بین‌ الملل

بر اساس آمارهای سازمان تجارت جهانی، ایران با صادرات کالایی ۲۰٫۵۴۴ میلیارد دلار در ۶ ماه اول سال ۹۶، ۰٫۴۷ درصد از مجموع صادرات جهان را به خود اختصاص داده است،میزان صادرات کالایی ایران در ۶ ماهه اول سال ۵۸ میلیون و ۶۳۵ هزار تن کالا بوده است.

محصولات معدنی

بیش از ۷۰ درصد صادرات کالایی ایران در نیمه نخست سال ۹۶ مربوط به سوخت و محصولات معدنی و حدود ۲۱ درصد متعلق به کالا‌های صنعتی می‌باشد،مقاصد عمده صادرات چین، عراق، کره جنوبی و هند بوده است،همچنین ۲۳٫۵۹۵ میلیارد دلار کالا در ۶ ماهه اول سال وارد کشور ایران شده است که سهم آن از کل ارزش واردات جهانی حدود ۰٫۲۷ درصد بوده و میزان ۱۷ میلیون و ۱۹۵هزار تن کالای خارجی به ایران نیز وارد شده است.

میزان کالای وارداتی

از این میزان کالای وارداتی، ۵۹ درصد مربوط به کالاهای صنعتی و حدود ۳۰ درصد مربوط به محصولات کشاورزی است،مبادی عمده وارداتی ایران در نیمه نخست سال چین، امارات، ترکیه، کره جنوبی و هند بوده است.

بازاریابی بین الملل و راهکارهای ورود به بازارهای جهانی

در پایان به چند روش مرسوم که شرکت‌ها جهت بازاریابی بین‌ الملل استفاده می‌کنند اشاره خواهیم کرد:

روش‌های مرسوم تجارت بین‌الملل در جهان

معاملات تهاتری Barter

معاملات تهاتری به معنای محدود آن، عبارت است از تبادل ساده کالا بدون مبادله وجوه مربوطه،در معاملات تهاتری بسیار دقت می‌شود که نوع کالا و خدمات به ارزش‌های همان کشور یا طرف مقابل ارزش‌گذاری شود.

معاملات جبرانیCompensation

این نوع معامله زمانی صورت می‌گیرد که ارزش واردات از یک کشور خارجی در برابر صادرات به همان کشور یا بالعکس، در یک حساب تهاتری پایاپای می‌شود.

هدف از چنین تسویه‌ای ممانعت از بدهکار شدن یک کشور مقابل کشور دیگر است.

معاملات جبرانی تام Compensation Full

در این نوع معامله، مانند معاملات تهاتری، تمام تسویه به صورت جنسی (تبادل کالا) انجام می‌شود،در هر دو معامله تحویل کالا بدون انتقال پول صورت می‌گیرد.

 

 

جهت  مشاوره ایزو در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره ایزو 9001 تخصص ماست.

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *