اهمیت طراحی در بازاریابی برند

 

اهمیت طراحی در بازاریابی برند

 قسمت هفتم

 روانیِ شناختی

مغز ما تمامی اطلاعاتی را که دریافت می‌کند، پردازش می‌کند.

▫️ضمن آنکه تلاش می‌کند پردازش و ذخیره اطلاعات را با حداکثر سرعت ممکن انجام دهد؛ به این فرآیند، روانیِ شناختی می‌گویند.

این فرآیند به ما کمک می‌کند تا بدون آنکه در جوامع مملو از اطلاعات دیوانه شویم، زنده بمانیم.

اما مغز چگونه زمان لازم برای پردازش اطلاعات را کاهش می‌دهد؟ کاملا ساده است.

مغز اطلاعاتی را که به آن عادت دارد (یعنی نمونه‌های اصلی یا prototype ها را) سریع‌تر از اطلاعات غیرمعمول جذب می‌کند.

یک مثال جالب در این زمینه وجود دارد که آن ارتباط میان رنگ‌ها و اشیای مختلف است.

رنگ آبی معمولا با مردها و صورتی معمولا با زن‌ها ارتباط دارد؛ اما آیا این فرآیند به همین سادگی است؟

یعنی این فرآیند بر اساس آنچه که ما از این ارتباطات می‌دانیم انجام می‌شود؟

به بیان ساده، این فرآیند بر اساس نمونه‌های اصلی بناشده و مغز ما این رویه را دنبال می‌کند.

هر چه بیشتر چیزی را ببینیم یا بشنویم، صرف‌نظر از منطق آن، آن را طبیعی‌تر می‌دانیم.

آیا می‌دانستید که در قرن نوزدهم این روند برعکس شد و پسرها بیشتر به سمت رنگ صورتی و دخترها به سمت آبی گرایش پیدا کردند؟

شرکت مهندسی مشاور آریان گستر مشاور سیستم های مدیریتی ایزو .مشاوره 45001 ،مشاوره 14001  و… و همچنین اخذ گواهینامه محصول بصورت تخصصی فعالیت می نماید همچنین در زمینه مشاوره سایر سیستم های مدیریتی مانند مشاوره تعالی سازمانی ،مشاوره مدیریت استراتزی مشاوره منابع انسانی و… فعالیت مینماید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره انواع سیستم های مدیریتی با کارشناسان آریان گستر تماس حاصل فرمایید .

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *