لوگو

اهمیت طراحی در بازاریابی برند

 

اهمیت طراحی در بازاریابی برند

قسمت ششم

 پردازش اطلاعات

هر چه پردازش طرحی طبیعی‌تر صورت گیرد جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

مشاهده طرح‌های پیچیده ممکن است باعث سردرگمی و ارایه اطلاعات بیش‌ازاندازه شود.

یکی از مطالعاتی که اخیرا در دانشگاه هاروارد انجام‌شده نشان می‌دهد مردم کدام وب‌سایت‌ها را ازنظر بصری جذاب‌تر می‌دانند.

اگرچه سلیقه مردم برای زیبایی متفاوت است ولی یک واقعیت مشترک وجود دارد: هر چه پیچیدگی بصری سایت بیشتر باشد جذابیت بصری آن کمتر می‌شود.

هر چه می‌بینیم به‌طور طبیعی در مغز ما پردازش و ذخیره می‌شود.

ما هرروز سیل عظیمی از داده‌ها را دریافت می‌کنیم، سادگی باعث می‌شود در انرژی مغز و چشم‌های ما صرفه‌جویی شود و احساس آرامش کنیم.

این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ وقتی چشم‌های ما اطلاعات بصری دریافت می‌کند شبکیه چشم آن را به پیام‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که به مغز می‌روند.

این پیام‌ها، اطلاعاتی همچون نور و صدا را منتقل می‌کنند و هر چه جزئیات بیشتری داشته باشند، چشم مجبور می‌شود برای ارسال این پیام‌ها انرژی بیشتری صرف کند و پردازش و ذخیره آن نیز برای مغز دشوارتر می‌شود.

هر عنصری حاوی اطلاعات است، هر چیزی که در طرح گنجانده می‌شود پیامی به همراه دارد.

این پیام می‌تواند با کلمات، رنگ‌ها یا شکل‌ها بیان شود.

حتی محل قرارگیری آن‌ها نیز اهمیت دارد.

سوال این است که چگونه می‌توان هر چیزی را که شرکت عرضه می‌کند در یک طرح گنجاند، بدون آنکه آن را شلوغ و پیچیده کرد؟ این چالش کاملاً واقعی است و تنها راه برای رسیدن به نتیجه این است که طرح ساده باشد.

سادگی، کلید انتقال بیشترین‌ها از طریق کمترین‌هاست.

مشاوره سیستم مدیریت یکپارچه

مشاوره ایزو 9001

اخذ ایزو 

شماره های تماس:02177959675    02177942240

@Aryangostarc

در مسیر موفقیت با ما همراه شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *