لوگو

الزامات انتقال موثر یک پیام

الزامات انتقال موثر یک پیام را می توانید در متن زیر مشاهده بفرمایید:

 

آیا تا به حال فکر کرده‌اید اگر در جایگاه نمایندگی از یک سازمان بخواهید مواضع یا خواسته‌های خود را به یک فرد یا گروه مشخص انتقال دهید، طراحی پیام مدنظر شما باید بر چه مبنایی صورت گیرد؟صاحب‌نظران، مهمترین ویژگی‌های انتقال موثر یک پیام را شامل این موارد می‌دانند:

کامل بودن(Completeness)

پیام باید تمام حقایق مورد نیاز مخاطب را انتقال دهد.

مختصر بودن(Conciseness)

تلاش کنید با حداقل کلمات ممکن، پیام خود را منتقل کنید.

شفاف بودن(Clear)

بیان شفاف و تاکید بر یک موضوع مشخص، بسیار اهمیت دارد.

ملموس و واقعی بودن(Concreteness)
ملموس:

پرهیز از کلی‌گویی و ذهنی‌گرایی

واقعی:

بیان هدفی که قابل دسترس باشد.

درست و دقیق بودن(Correctness)

تبیین موضوع با استناد به آمار و اطلاعات معتبر، به تاثیرگذاری پیام شما کمک می‌کند.

منسجم و ساختارمند(Coherent)

سه رکن “بیان مسئله”، “ضرورت حل مسئله” و “ارائه‌ی راهکار” را مدنظر داشته باشید.

متواضعانه و مودبانه(Courtesy)

شیوه بیان موضوع باید عاقلانه و محترمانه باشد.

 

جهت مشاوره ایزو 9001 در هر لحظه کارکنان فنی و کارشناس شرکت آریان گستر پاسخگوی شما می باشند،لذا همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

02177942240-77959675

مشاوره استراتژی با آریان گستر

در مسیر موفقیت با ما همراه باشید.

شرکت آریان گستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *